کد خبر: 1046736
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
تلاش شش روزه ۱۵۰ امدادگر برای نجات دو کارگر معدن طرزه دامغان که در حادثه ریزش آوار گرفتار شده بودند ثمری نداشت و هر دو جان خود را از دست دادند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: شامگاه پنج‌شنبه ۱۶ ادیبهشت امدادگران پس از شش شبانه روز تلاش برای نجات دو معدنچی در معدن طرزه دامغان اجساد آن‌ها را از میان آوار تونل‌۴۲ خارج کردند. ظهر روز شنبه ۱۱‌ادیبهشت‌ماه مثل هر روز مشغول کار در معدن طرزه بودند که ناگهان سقف کارگاه تونل ۷۰‌متری ریزش کرد و دو نفر از معدنچیان به نام‌های میلاد روشنایی ۳۰‌ساله و سیداصغر افضلی ۴۰‌ساله در عمق ۳۰‌متری میان خروار‌ها خاک و سنگ گرفتار شدند. بعد از آن بود که تیم‌های امداد در محل حاضر شده و به صورت شبانه‌روزی شروع به حفر تونل و آوار برداری کردند تا شاید دو معدنچی را زنده از میان آوار خارج کنند. چشم‌انتظاری خانواده دو معدنچی و تلاش‌های امدادگران، اما ثمری نداشت تا اینکه اجساد دو معدنچی از میان آوار خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد. منصور شریفی مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت که به نظر می‌رسد این دو معدنچی در لحظات اولیه ریزش آوار فوت شده‌باشند.

تعطیلی معدن

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت که این معدن تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. وی افزود: گزارش علت حادثه پس از تکمیل بررسی‌ها، کشف عوامل اصلی وقوع حادثه و بررسی جوانب امر و نیز جمع‌بندی نهایی موضوع، از سوی اداره بازرسی کار استان تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح تحویل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار