کد خبر: 1046734
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
پیش به سوی فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان
فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا را دو تیم انگلیسی برگزار خواهند کرد. بعد از آنکه منچسترسیتی با کنار زدن پاریسن ژرمن به آرزویش رسید، چلسی هم رئال مادرید را در مجموع ۳ بر یک شکست داد تا دو تیم از جزیره هشتم خرداد در استانبول برای تصاحب جام باهم سرشاخ شوند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: توماس توخل با متحول کردن آبی‌های استمفوردبریج چلسی را تا فینال اروپا رسانده است و حالا در یک قدمی قهرمانی قرار دارند. بعد از تساوی ناامیدکننده دیدار رفت رئالی‌ها با حداقل انگیزه و اعتماد به نفس به جزیره سفر کردند و در جریان بازی برگشت نیمه‌نهایی این موضوع به وضوح قابل رؤیت بود. برتری ۲ بر صفر چلسی در خانه و با احتساب تساوی یک – یک، دیدار اول به انتظار هواداران تیم لندنی برای صعود به فینال خاتمه داد. درخشش بازیکن مسلمان چلسی در این بازی حسابی مورد توجه رسانه‌ها و هواداران قرار گرفت؛ انگولو کانته با اینکه روزه بود و بازی کردن بعد افطار برای فوتبالیست‌ها سخت است ولی این بازیکن سیه‌چرده فرانسوی از جان و دل برای چلسی زحمت کشید تا جایی که کانته روی گل دوم آبی‌ها تأثیر مستقیم داشت.

دیگر حتی مخالفان توخل نیز جرئت انتقاد از او را نخواهند داشت. چلسی اگر چه در لیگ برتر به جایی نرسید و فقط برای گرفتن سهمیه اروپا تلاش می‌کند، اما در عوض یک پای فینال لیگ قهرمانان است. مرد آلمانی بعد از برکناری لمپارد و درست پس از برکناری‌اش از PSG مسئولیست سنگینی را پذیرفت. در آن زمان هیچ کس خیال نمی‌کرد توخل بتواند تا این اندازه در قاره موفق شود. تیم رده نهم آن زمان انگلیس فعلاً در لیگ جزیره چهارم است و با حذف رئال به فینال اروپا صعود کرده است. توماس توخل سال گذشته با پاریسن ژرمن در فینال حضور داشت و حالا با چلسی حضور دارد. با تحولی که توخل در تیم ایجاد کرده باید هم از درخشش شاگردانش مقابل کهکشانی‌ها رضایت داشته باشد: «می‌توانستیم گل‌های بیشتری وارد دروازه رئال مادرید کنیم تا خیال ما بابت صعود به فینال راحت شود. این یک موفقیت فوق‌العاده است. بازی کردن در برابر تیمی مانند رئال مادرید همیشه خطرناک است. آن‌ها می‌توانند از هیچ، موقعیت گلزنی بسازند و دروازه شما را باز کنند، بنابراین شما همیشه در خطر هستید، پس به رغم از دست دادن موقعیت‌های فراوان از نظر من عملکرد درخشانی ارائه دادیم. در کل ما شایسته کسب پیروزی بودیم.»

چلسی امشب در ورزشگاه اتحاد یک دیدار بسیار مهم با منچسترسیتی دارد؛ بازی‌ای که باید آن را پیش‌درآمد فینال اروپا خواند چراکه هم سیتی میزبان برای قطعی کردن قهرمانی به هر سه امتیاز نیاز دارد و هم چلسی که باید خیالش از سهمیه اروپا راحت شود. توخل از یک سو به فینال اروپا می‌اندیشد و از سوی دیگر حواسش به جزیره است: «برای کسب پیروزی در دیدار فینال راهی استانبول خواهیم شد. من بخشی از یک باشگاه فوق‌العاده هستم و از روز اول حمایت فراوان آن‌ها را احساس کرده‌ام. ما در فینال تیم دست بالا نیستیم، اما حضور در این دیدار احساس خوبی به ما می‌دهد. منچسترسیتی به نوعی متر و معیار است و ما می‌خواهیم فاصله‌مان را با این تیم کم کنیم. راه رسیدن به این هدف ارائه عملکردی فوق‌العاده در بازی‌های بعدی است. این موضوع به ما اعتمادبه‌نفس بیشتری برای دیدار‌های پیش‌رو خواهد داد و سیتی در بالاترین سطحی که می‌توانید با آن‌ها روبه‌رو شوید، قرار دارد. تلاش می‌کنم بهترین عملکرد خودم را در چلسی ارائه دهم.»

برای رئال لیگ قهرمانان امسال چیزی جز حسرت باقی نگذاشت. زین‌الدین زیدان که استاد پیروزی در نیمه‌نهایی اروپا محسوب می‌شد (صعود به فینال‌های سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) به چلسی باخت تا رکوردش خراب شود. علاوه بر این رکورد ۱۹ بازی بدون شکست قو‌های سفید نیز شکست و از این پس قهرمانی در لالیگا تنها امید باقی مانده برای رئال خواهد بود. احتمالاً اولین و اصلی‌ترین قربانی این حذف کسی نخواهد بود جز زیدان. رئال جام حذفی را هم از دست داده است، با این حال زیزو بدون اینکه حرف از استعفا بزند امیدوارانه در مورد بازی‌های باقی مانده لالیگا سخن گفت: «تلاش‌مان را کردیم ولی در پایان، چلسی تیم شایسته بود و صعود کرد. باید به این تیم افتخار کرد و من نسبت به بازیکنانم احساس غرور می‌کنم. تا اینجا رسیدیم و در یک قدمی فینال بودیم. همه ناراحتیم. وقتی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را می‌بازید، نمی‌توانید خوشحال باشید و این طبیعی است. لحظات سختی را می‌گذرانیم ولی باید تمرین و به بازی با سه‌ویا فکر کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار