کد خبر: 1046607
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:
عبداللهی، گفت: برای تنظیم بازار محدودیت خروج گوشت مرغ از لرستان اعمال می شود.

به گزارش جوان از لرستان، «اسد عبدالهی» در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: در استان لرستان  نهاده های دامی تامین شده و حداکثر تا سه ماه آینده مشکل نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌های تولیدکننده مرغ است، افزود:  برخی استانهای دیگر انتظار دارند  لرستان تولید کننده باشد ولی اولویت اول به تامین نیاز استان داده شده  است.

وی بیان کرد: اگر گوشت مرغ بیش از مصرف داخلی تولید شود به استان‌های دیگر صادر خواهد شد و لذا در خصوص خروج مرغ از استان حتما محدودیتهایی ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در این جلسه مشکلات زنبورداران نیز مطرح شد که متاسفانه با توجه به خشکسالی،محدودیت‌ها و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده و مصوب شد در این خصوص  سازمان صمت استان از طریق وزارتخانه پیگیری کند و همچنین جهاد کشاورزی در خصوص کمبود علوفه برای دام های سنگین و سبک  از طریق وزارت خانه پیگیری کنند تا مشکلی برای اواخر سال که معمولاً بیشتر از علوفه دستی استفاده می کنند نداشته باشیم.

عبدالهی در خصوص قیمت مرغ گفت: عموما قیمت هر کالا را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند و پیش‌بینی ما این است که تا سه ماه آینده تنش خاصی در قیمت نداشته باشیم .

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده، افزود: در کل هر چه قدر هم برنامه‌ریزی کنیم، استان‌های همجوار ما مثل خوزستان که شرایط آب و هوایی آن تقریباً به سمت گرم شدن میرود و نمی‌توانند جوجه ریزی و تولید مرغ داشته باشند ممکن است بر بازار داخل استان  تاثیر داشته باشند.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: دو عامل در قیمت مرغ موثر است یکی میزان جوجه ریزی  و دیگری  هم تامین نهاده‌ها است که در لرستان نهاده ها به اندازه کافی تامین شده ولی در خصوص مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته ایم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار