کد خبر: 1046480
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
شهردارشهر کوشک :
مجید قربانی رنانی ، گفت: ساخت المان یافاطمه الزهرا (س) در سال1399 به اتمام رسیده و میدان ورودی این شهر مزین به المان نام مبارک خضرت زهرا (س) گردید.

 

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار شهر کوشک اظهار کرد : با برنامه‌ريزی‌های مدون و زمان‌بندی طراحی و ساخت المان حضرت زهرا در میدان ورودی شهر کوشک در دستور کار قرار گرفته بود وپس ساخت در میدان ورودی این شهر نصب گردید.

وی افزود: اين المان‌ها با طرحی مزين به ذكر شريفه يا فاطمه الزهرا (س)، با استفاده از متريال آهن، برش ليزری و پيوست مجدد،در قطر ۳ و ارتفاع ۶ متر طراحی و ساخته شده‌است.

شهردارشهر کوشک اظهار کرد: حضرت زهرا(س) تندیس عفت و معرفت، مظهر استقامت و شجاعت و مصداق اعلای طهارت و یار و یاور رسالت و ولایت بود و بانوان جامعه ما باید در سایه‌سار استمرار فرهنگ فاطمی به سمت و سوی اهداف عالی حرکت کنند .

قربانی رنانی ادامه داد :شهر کوشک به عنوان شهر عفاف وحجاب نیز معروف می باشد ومادران وهمسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نقش همچنان توسط زنان حفظ شد و در دوران جنگ تحمیلی به اوج رسید و مادران و همسران شهدا و جانبازان در آن دوران توانستند زهرا گونه ایثار کرده و حماسه بیافرینند والگوی آنها کسی نبود جز بی بی دوعالم حضرت زهرا س که اسوه ایثار واز خودگذشتگی بود بر همین اساس با نظر اعضای شورای شهر اسم مبارک حضرت زهرا س بر این میدان نقش بست والمان در ورودی شهر رخ نمایی می کند.

وی ادامه داد: نصب المان حضرت زهرا (س) در راستای ارتقای کیفیت منظر و هویت‌بخشی به فضای شهری نیز تاثیرگذار است چون سعی بر آن داشته ایم از نیروهای مجرب و متخصص در طراحی وساخت المان استفاده ببریم که امیدواریم موجب رضایت حضرت حق و اهل بیت (ع) باشد.

شایان ذکر است؛ باغ شهرکوشک از توابع شهرستان خمینی شهر است  و در ۵  کیلومتری اصفهان واقع شده  و به دلیل داشتن بیش از هزار باغ و هوای مطلوبش به باغ شهر کوشک معروف می باشد..

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر