کد خبر: 1046465
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
امرالله احمدجو خبر داد
تمام جنگ‌های مدینه در سریال وجود دارد. اوج این نبرد‌ها هم جنگ خندق (احزاب) است که سلمان راهنمایی کرده و با پیشنهاد او دور تا دور مدینه را خندق می‌کنند و آب می‌ریزند و این بار که ابوسفیان و دارودسته‌اش خیلی مجهز می‌آیند، پراکنده می‌شوند و گورشان را گم می‌کنند. این بخش جنگ تن به تن حضرت علی (ع) را با عمرو بن عبدود دارد که خیلی معروف است و آن را به تصویر می‌کشد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: امرالله احمد‌جو، سرپرست تیم نویسندگی سریال سلمان فارسی با بیان این مطلب در پاسخ به این سؤال که حضرت علی (ع) چه جایگاهی در سریال سلمان فارسی دارد، به فارس گفت: قطعاً ایشان نقش و جایگاه زیادی را به خود اختصاص داده است. آشنایی ایشان با سلمان از مدینه آغاز می‌شود که بعد از هجرت است. در آن مقطع سلمان پا به سن است و جوان نیست، حضرت علی (ع) هم میانسال هستند.

وی ادامه داد: این دو بزرگوار آنجا همدیگر را می‌بینند و دلبسته هم می‌شوند. باهم هستند و این مؤانست تا شهادت حضرت علی (ع) ادامه پیدا می‌کند. سلمان خیلی بعد از حضرت علی (ع) و خلفا رحلت می‌کند. اخبار درباره او می‌گوید که بالای ۱۵۰ سال عمر کرده است، البته منبع مشخصی در این باره وجود ندارد و برخی هم این موضوع را افسانه‌ای می‌دانند.

احمدجو عنوان کرد: عمده سریال تصویرگر همنشینی سلمان با پیغمبر (ص) است و در نهایت این تصمیم آقای میرباقری است که پایان را کجا بگذارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مخاطب حضرت علی (ع) را در سریال سلمان فارسی خواهد دید یا خیر؟ پاسخ داد: اگر خاطرتان باشد، حضرت علی (ع) در سریالی که داوود میرباقری ساخت، مینی‌مال بود. میرباقری خودش تجربه درست و حسابی در این زمینه دارد. فرض کنیم مثلاً اگر پیامبر (ص) دیالوگی دارند، طوری که دیده نشدن چهره ایشان توی ذوق‌زننده هم نباشد، نقل قول می‌شود. به همان شیوه‌ای که معمول است، چهره را نشان نمی‌دهند و همان طور برگزار خواهد شد.

احمدجو همچنین در پاسخ به این سؤال که بخشی از قرابت سلمان فارسی با حضرت علی (ع) به جنگ‌ها و نبرد‌های ایشان هم برمی‌گردد، آیا ما شاهد نبرد‌های ایشان هم در سریال سلمان خواهیم بود؟ پاسخ داد: تمام جنگ‌های مدینه در سریال وجود دارد.

او ادامه داد: اوج این نبرد‌ها هم جنگ خندق (احزاب) است که سلمان راهنمایی کرده و با پیشنهاد او دور تا دور مدینه را خندق می‌کنند و آب می‌ریزند و این بار که ابوسفیان و دارودسته‌اش خیلی مجهز می‌آیند، پراکنده می‌شوند و گورشان را گم می‌کنند. این بخش جنگ تن به تن حضرت علی (ع) را با عمرو بن عبدود دارد که خیلی معروف است و آن را به تصویر می‌کشد.

وی در پایان تأکید کرد: حضرت علی (ع) را به هر شکلی سراغش بروید پر از معرفت و حکمت است. حضرت علی (ع) فقط متعلق به اسلام نیست و متعلق به بشریت است. در آینده سریالی خواهیم دید که پر از شخصیت است و همه جذاب. داوود همه ذوقش را روی کاغذ ریخته و هم فیلمنامه و هم اجرا فوق‌العاده دیدنی خواهد بود.

بنابراین گزارش داستان سریال سلمان فارسی از تولد تا ماجرای فتح ایران است. پیش‌بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود، البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند. نگارش سریال تمام شده است و علیرضا شجاع‌نوری بازیگر نقش اصلی سریال سلمان فارسی است. محمدرضا هدایتی در این سریال نقش یک تاجر هندی را ایفا می‌کند. فرهاد اصلانی هم که همیشه پای ثابت کار‌های میرباقری است، در این اثر نقش یک تاجر را ایفا می‌کند. علی دهکردی هم از جمله دیگر بازیگران این سریال است. آخرین بازی زنده‌یاد چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت نیز در این سریال رقم خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار