کد خبر: 1046451
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
چلسی – رئال؛ دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا
صعود به فینال هدف مشترکی است بین رئال و چلسی که باعث بالا رفتن حساسیت‌های دیدار امشب می‌شود. بازی برگشت دو تیم از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استمفوردبریج انجام می‌شود و با توجه به تساوی یک- یک دیدار رفت، کهکشانی‌ها که به جزیره لشکرکشی کرده‌اند تنها با کسب پیروزی یا تساوی پرگل به هدف‌شان می‌رسند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فصل سخت پیش‌رو هنوز برای رئال به پایان نرسیده و حالا که این تیم شانس دبل قهرمانی را دارد؛ فتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، نوبت به بازی دوم با چلسی رسیده و مادریدی‌ها که در خانه مقابل این تیم متوقف شده بودند این‌بار در لندن باید رودرروی آبی‌ها قرار بگیرند. در بازی اول شاگردان زیدان با زدن گل تساوی از شکست گریختند، ولی دریافت یک گل از چلسی کارشان را سخت کرده است. آن‌ها امشب برای گرفتن جواز صعود به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اول از همه باید سعی کنند دروازه‌شان را بسته نگه دارند و پس از آن هم به کسب پیروزی بیندیشند. البته تساوی پرگل هم رئال را به فینال می‌رساند، منتها حریف انگلیسی بعید است که به سادگی دست از تلاش بردارد. مصدومیت و خستگی فعلاً مشکلات اصلی رئال هستند. آن‌ها رقابت سنگینی با اتلتیکو و همچنین بارسا دارند. قو‌های سفید با دو امتیاز کمتر نسبت به همشهری‌شان به کسب عنوان قهرمانی لالیگا امیدوارند، ولی حساسیت این رقابت‌ها و جدال شانه به شانه مدعیان خستگی و مصدومیت بازیکنان را افزایش داده است.

برای بازی با چلسی کاپیتان راموس مشکلی ندارد و بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت و خلاصی از کرونا می‌تواند بعد از چند هفته غیبت دوباره در ترکیب قرار بگیرد. البته این بستگی به نظر سرمربی دارد. زیدان در بازی با اوساسونا به چند بازیکن کلیدی‌اش از جمله تونی کروس و لوکا مودریچ استراحت داد تا هم برای بازی با چلسی آماده شوند و هم به سرنوشت دیگر مصدومان رئال دچار نشوند. از طرفی ادن هازارد برای بازی در استمفوردبریج انگیزه‌های زیادی دارد. ستاره بلژیکی بار دیگر به روز‌های اوج خود برگشته و در بازی رفت ۲۴ دقیقه در میدان حضور داشت. بازیکن سابق چلسی این روز‌ها در کنار کریم بنزما، وینیسیوس و سایرین به خوبی جایگاهش را پیدا کرده و نقش کلیدی برای تیمش داشته است. با این حال رافائل واران، مدافع رئال به دلیل مصدومیت بازی در لندن را از دست داده است. روز‌های سختی در انتظار زیزو است. سرمربی رئال که تیمش را از بحران نجات داده برای برآورده کردن انتظارات هواداران و کسب دو جام اسپانیا و اروپا باز هم تلاش می‌کند: «امسال با مشکلات زیادی دست به گریبان بودیم و تا به اینجا اتفاقات زیادی برایمان رخ داده است. گفته بودم که تا لحظه آخر مبارزه می‌کنیم. نمی‌گویم که حتماً در لالیگا و چمپیونزلیگ قهرمان می‌شویم، ولی تمام تلاشمان را خواهیم کرد. از لحاظ بدنی و ذهنی مشکلی نداریم. هر سه روز یک‌بار بازی می‌کنیم و همه جزئیات حائز اهمیت هستند. نشانه‌ای از خستگی در تیم دیده نمی‌شود. تمام نگاهمان به لندن و بازی برگشت برابر چلسی است. سعی‌مان را می‌کنیم تا به فینال برویم.»

وضعیت چلسی کمی متفاوت است. آن‌ها برخلاف رئال هیچ شانسی در لیگ ندارند و یک جام مهم را از دست رفته می‌بینند، به همین خاطر است که عطش چلسی برای رسیدن به فینال هر لحظه بیشتر می‌شود تا شاید از این طریق دست‌شان به یک جام اروپایی برسد. آبی‌ها به‌رغم برتری مقابل فولام خیال‌شان از بابت کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان هنوز راحت نشده، چراکه فاصله تیم چهارم جدول با وستهام و تاتنهام سه و پنج امتیاز است. به این ترتیب کوچک‌ترین غفلتی در چند دیدار انتهای فصل چلسی را از بین چهار تیم اول لیگ برتر پایین خواهد کشید. سربلندی در نیمه‌نهایی اروپا دغدغه جدی دیگری است که توماس توخل با آن دست به گریبان است. بعد از اخراج لمپارد، چلسی با توخل رنگ آرامش را به خود دیده و صعود به فینال برتری تیم تحت هدایت این مربی را ثابت می‌کند. زدن یک گل در خانه حریف اعتماد به نفس آبی‌ها را بالا برده، ولی چلسی برای گذشتن از سد بلند رئال نمی‌تواند به این موضوع دل خوش کند. سرمربی آلمانی چلسی حتماً به بازیکنانش گوشزد کرده که هرگونه بی‌احتیاطی و خوش‌خیالی رؤیای آن‌ها را برباد خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار