کد خبر: 1046446
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نظر مساعد رؤسای محترم سه قوه در خصوص بسته پیشنهادی سازمان بورس که پیشتر در هیئت دولت مصوب شده بود، از تأیید نهایی این مصوبات با اصلاحات جزئی خبرداد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، در جلسه روز دوشنبه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، همه هفت پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت حمایت از بازار سرمایه با اصلاحات جزئی به تصویب رسید و این مصوبات بعد از تأیید مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

محمدعلی دهقان‌دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نظر مساعد رؤسای محترم سه قوه در خصوص بسته پیشنهادی سازمان بورس که پیشتر در هیئت دولت مصوب شده بود، از تأیید نهایی این مصوبات با اصلاحات جزئی خبرداد و گفت: بر اساس مصوبات، مقرر شد ۸۰ درصد از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. وی افزود: در این جلسه با انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت شد. سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: پیرو مصوبه این جلسه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برای برنامه‌های حمایت از بازار سرمایه در چارچوب مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی از شمول مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید خارج خواهند بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در این جلسه به منظور تشویق حمایت از بازار سرمایه مقرر شد شرکت‌هایی که از سهام خود یا شرکت‌های زیرمجموعه‌شان حمایت کنند، مالیات بر درآمد آن‌ها در سال جاری امهال و به سال بعد موکول شود. همچنین شرکت‌هایی که سود تقسیم نشده سال ۱۴۰۰ آن‌ها به حساب سرمایه منتقل می‌شود، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند شد. دهقان‌دهنوی از اجازه سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه براساس مصوبات جلسه سران قوا خبرداد و گفت: بر اساس این مصوبه صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری در بازار‌های پولی و مالی داخلی از جمله بازار سرمایه شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه مربوط به جبران زیان خریداران واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد زیان محقق شده آن دسته از خریداران واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم که واحد‌های مذکور را از دولت خریداری کرده و تاکنون به فروش نرسانده‌اند، از طریق اعطای سهام جبران شود. سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز امیدواری از تأثیرات مطلوب اجرای این مصوبات برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: این مصوبات در صورت تأیید مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار