کد خبر: 1046434
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تذکر مقام‌معظم رهبری به محمد‌جواد ظریف
رهبر‌معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود با ملت ایران به مناسبت روز کارگر و معلم، در واکنش به صوت منتشر شده از محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه بیان داشتند: «از بعضی مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که مایه تأسف است... چنین خطای بزرگی نباید از مسئولان سربزند و حرفی بزنیم که تداعی شود حرف دشمن را درباره نیروی قدس و شهید سلیمانی تکرار می‌کنیم.»
جوان آنلاین: رهبر‌معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود با ملت ایران به مناسبت روز کارگر و معلم، در واکنش به صوت منتشر شده از محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه بیان داشتند: «از بعضی مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که مایه تأسف است... چنین خطای بزرگی نباید از مسئولان سربزند و حرفی بزنیم که تداعی شود حرف دشمن را درباره نیروی قدس و شهید سلیمانی تکرار می‌کنیم.» این سخنان با هشتگ خطای بزرگ واکنش‌های بسیاری در میان کاربران داشت. همچنین بخش دیگری از سخنان رهبر‌انقلاب مبنی بر اینکه وزارت خارجه فقط مجری سیاست خارجی کشور است مورد توجه قرار گرفت.
 
سید‌مهرداد سیدمهدی:

محتوای فایل صوتی یک خطای بزرگ بود که با عناوینی همچون نظر کارشناسی نمی‌توان بر آن سرپوش گذاشت، اما سخنان رهبری را باید فصل‌الخطاب دانست و ضمن رعایت انصاف مراقب بود که در زمین بدخواهان و دوقطبی‌سازان قرار نگیریم.

سید‌محمود رضوی:

اتاق فکر غربگراها، با انتشار فایل ظریف داستانی با پایان باز طراحی کردند که حتی فکرش را نمی‌کردند، تبدیل به پایان ظریف شود. تا دیروز می‌گفتیم ما به حاج‌قاسم حساسیم، امروز همه دیدند که آقای ما بیشتر از همه ما به مرد میدان حساس است.

عبدالله گنجی:

رابطه کارگزاران با رهبری در نظام جمهوری اسلامی مانند روابط عرفی و کلاسیک کشور‌های دیگر نیست. مملو از عواطف دوطرفه و از جنس پدر-فرزندی است. نوع مواجهه ظریف با انتقادات رهبر انقلاب نشان می‌دهد او مشفقانه خطا‌ها را اصلاح و از تکرار حتماً جلوگیری خواهد کرد.

رضا زین‌الدین:

حضرت آقا نشون دادن، در مورد حاج‌قاسم با هیچ کسی تعارف ندارن...

جواد نیکی ملکی:

مایه تأسفه که یه نفر بعد از این همه حمایت تبدیل بشه به مایه تأسف!

سید‌یاسر جبرائیلی:

‏وقتی مجری به سیاست‌های بالادستی نظام باور نداشته باشد و در نقطه مقابل این سیاست‌ها قرار گیرد و سخن دشمن را تکرار کند، نتیجه عملکرد او می‌شود خسارت محض.

صادق نیکو:

ظریف باور و تحلیل خودش رو گفت. در بیان هم صریح بود، ولی نمی‌خواست علنی این‌ها رو بگه، اما وقتی باور غلط و تحلیل خطایی در این سطح پخش میشه، نباید چشم‌پوشی کرد و امشب تفکر ظریف با تند‌ترین نقد‌های رهبری روبه‌رو شد. اونی که صوت ظریف رو داد بیرون، قاتل زندگی سیاسی ظریف بود!

رضا سراج:

اینکه شخصی که تحصیلکرده امریکاست و سال‌ها در این کشور زندگی کرده، تصور می‌کند که باید اختیار سیاست خارجی کشوری مثل ایران را به او بدهند هم از طنز‌های روزگار ماست! آقای مدعی دیپلماسی! آیا الفبای سیاست را هم رهبر‌انقلاب باید به شما یاد بدهد؟

امیرحسین ثابتی:‌

می‌گویند رهبری گفت وزارت خارجه مجری سیاست‌هاست، پس یعنی دولت‌ها کاره‌ای نیستند! ادامه‌اش را نمی‌گویند که ایشان گفت سیاست‌ها در شورای امنیت ملی اتخاذ می‌شود و اکثر این شورا یعنی نظر غالب (۷ از ۱۱) نظر دولت‌هاست. (رئیس‌جمهور، دبیر شورا، وزرای خارجه، کشور، دفاع، اطلاعات، رئیس سازمان برنامه)

اسماعیل معنوی:

ظریف در سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف سعی می‌کرد با استفاده از دو موضوع برای خود «مشروعیت» انباشت کند، یکی ارتباطش با حاج‌قاسم و دیگری مورد حسن نظر رهبرانقلاب بودن. اولی را خودش با آن خطای بزرگ معکوس کرد و حالا هم با صریح‌ترین الفاظ مورد عتاب رهبری قرار گرفت. ظریف تمام شد.

محمد‌حسین آزادی:

دوگانه‌ای که باید شکل بگیرد دوگانه (انقلابی-انفعالی) است. تفکر انقلابی مقابل ناکارآمدی و وادادگی و انفعال قرار دارد. رهبر‌انقلاب هوشمندانه دوگانه‌های کاذب را کنار زدند و این دوگانه صحیح را مطرح فرمودند: نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثر جلوگیری از دیپلماسی انفعالی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار