کد خبر: 1046395
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

رپورتآژ آگهی/ فروشگاهی که در آن فروش پرنده، داروی پرنده، تجهیزات و غیره به فروش می رسد، پت شاپ پرندگان می گویند. این فروشگاه ها، تمام غذا ها و تجهیزات لازم برای نگهداری از انواع پرنده را به فروش می رسانند. فروشنده های پت شاپ نیز اغلب اطلاعاتی در رابطه با انواع پرنده ها داشته و می توانند به خوبی مشتری را در هنگام خرید، راهنمایی نمایند. تجربه داشتن نگهداری از یک پرنده در خانه بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی است. برخی از پرنده ها مانند طوطی های رنگارنگ سخنگو، بسیار شیرین زبان بوده و می توانید با آن اوقات فراغت دلنشینی را تجربه کنید. این پرنده های خوش سیما، با آواز و چهچه های گوش نواز، حس و حال سرزندگی و نشاط را در محیط خانه خلق می کنند.

چه چیزهایی را می توان از پت شاپ پرندگان خریداری کرد؟

چه پرنده ای بخریم؟

اکثر کسانی که اقدام به خرید پرنده می کنند، بطور کلی به حیوانات، اللخصوص پرنده ها علاقه دارند و صرفا از بابت نوع نگهداری پرنده ها، در انتخاب آن ها مردد هستند. در این مواقع بهتر است به چند نکته قبل از انتخاب پرنده در پت شاپ توجه نمایید. پرنده ها موجودات حساس، ظریف و کوچکی هستند؛ از این رو به رسیدگی دقیق و بسیار مرتبی نیاز دارند. زمانی تصمیم به خرید و نگهداری از پرنده ها بگیرید که واقعا توانایی مراقبت و محافظت از این موجودات ظریف و دوست داشتنی را داشته باشید. بطور مثال اگر جزو دسته افرادی هستید که به طور مستمر در محل کار یا مدام در حال سفر هستید، علاوه بر تجهیزات، بایستی به فکر روشی مطلوب برای نگهداری از دوست کوچک خود باشید.

پرنده ای را انتخاب و خریداری کنید که با روحیات و خلق و خوی شما سنخیت داشته باشد؛ بطور مثال اگر تمایل دارید تا فضای خانه در سکوت باشد و زیاد اهل سر و صدا نیستید، قطع به یقین با طوطی تجربه خوبی نخواهید داشت و بایستی پرنده ای را انتخاب کنید که آرام و بی سر و صدا باشد. بودجه و میزانه هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب و خریداری پرنده است. به این توجه کنید که آیا توانایی تهیه غذا و تجهیزات مورد نظر دوستان خود از پت شاپ پرندگان را دارید یا نه؟ در صورتی که برای خرید پرنده، نحوه نگهداری از آنها، تجهیزات و دیگر عوامل مرتبط سوالی در ذهن خود داشتید، آن را با فروشنده پت شاپ در میان گذاشته تا با راهنمایی های او بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

چه چیزهایی را می توان از پت شاپ پرندگان خریداری کرد؟

قفس پرنده چگونه تمیز می شود؟

بسیاری از پت شاپ های پرندگان، وسایل مخصوصی برای تمیز کردن قفس پرنده را دارند. اگر به یکی از پت شاپ ها مراجعه کرده باشید، می توانید انواع اسپری، خاک انداز، فرچه، برس و دیگر تجهیزات مخصوص تمیز کردن قفس پرنده را پیدا کنید. در ادامه نیز با ارائه چند نکته موثر، شما را در راه تمیز کردن قفس پرنده همراهی می کنیم.

اگر کف قفسی که از پت شاپ خریداری نموده اید، روزنامه پهن کرده اید، دقت کنید که روزنامه جوهر پس ندهد؛ چرا که جوهر کاغذ سمی بوده و مصرف آن توسط پرنده، موجب مسمومیت دوست کوچکتان می شود.

در پت شاپ پرندگان به راحتی می توانید ظرف غذا و آب را در سایزهای مختلف تهیه کنید. فراموش نکنید که ظرف آب و غذای پرنده بایستی روزانه با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته یا درصورت مرغوب بودن جنس آن، در ماشین ظرفشویی قرار داده شود. فراموش نکنید که ظرف ها را قبل از قرار دادن در قفس، حتما خشک کنید.

تمامی لوازم جانبی مثل نردبان مخصوص پرندگان، اسباب بازی آن ها، بند بازی و دیگر تجهیزاتی که برای آن ها در نظر گرفته اید را از قفس خارج نموده و با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. با تغییر محل نصب این وسایل در قفس پرنده، سرگرمی جذابی برای او ایجاد می کنید.

قفس پرنده در کجا قرار بگیرد؟

یکی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت روان پرندگان، محل قرارگیری آن ها است. اگر جایی که برای آن در نظر میگیرید مناسب نباشد، احتمال کلافه شدن و افسرده شدنش بسیار بالا است. جالب است بدانید که بسیاری از پرندگان دوست دارند که شاهد رفت و آمد اعضای خانواده باشند؛ پس بهتر است قفس را در جایی قرار دهید که او بتواند روزانه با اعضای خانواده در ارتباط بوده و رفت و آمدشان را مشاهده نماید. اگر تنهایی زندگی می کنید یا تعداد افراد کمی در خانه حضور دارند، می توانید پرنده را در معرض تلویزیون روشن قرار دهید تا با سر و صدای تلویزیون، پرنده تصور کند که اطراف آن شلوغ است. از قرار دادن قفس پرنده در مقابل پنجره نیز جدا بپرهیزید؛ چرا که اغلب پرنده ها از صدای ماشین یا حتی قطرات باران به شدت می ترسند، عبور گربه و صدای آن که جای خود را دارد. از آنجائیکه پرنده ها تمایل به دید کلی به محیط دارند، بهتر است که ارتفاع قفسی که از پت شاپ پرندگان خریداری نموده اید تا سطح زمین زیاد باشد.

چه چیزهایی را می توان از پت شاپ پرندگان خریداری کرد؟

جمع بندی

در این مقاله اشاره کردیم که در پت شاپ پرندگان، غذا، دارو، وسایل نظافتی، اسباب بازی و کلیه وسایلی که برای نگهداری از پرنده لازم است، موجود است. برخی از این فروشگاه ها سایتی جهت فروش آنلاین محصولاتشان دارند تا مشتریان به راحتی و بدون دغدغه رفت و آمد، با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند. بهترین پت شاپ های آنلاین در ایران در سایت نیازیتو گرد هم آمده اند تا در کوتاهترین زمان ممکن، بهترین خدمات را ارائه دهند. برای آشنایی با بهترین فروشگاه های تجهیزات پرندگان می توانید به سایت niazito.com مراجعه نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار