کد خبر: 1046385
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
میوه‌های پاییزی ذخیره شده در برخی سردخانه‌های استان خراسان رضوی، به‌ویژه پرتقال و سیب به دلیل فروش نرفتن در بازار، روی دست فروشندگان مانده و ضایعات زیادی از خود به جا گذاشته است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: میوه های مانده روی دست فروشندگان ارتباطی به پرتقال و سیب طرح تنظیم بازار شب عید ۱۴۰۰ ندارد، چرا که همه سهمیه استان در این خصوص عرضه و به فروش رفته است.

حمیدرضا رجوعی افزود: اتفاقی که در خصوص میوه های پاییزی سیب و پرتقال در سردخانه های استان افتاده با ساز و کار بازار عجین است و ارتباطی به طرح تنظیم بازار دولت ندارد، میوه های مزبور مربوط به بخش خصوصی است که در زمستان در سردخانه ها ذخیره سازی شده و به میزان کافی فروش نرفته است.

وی بیان کرد: واسطه های بین بازار و میادین میوه و تره بار می توانند به هر میزان که بخواهند میوه های خود را در سردخانه ها ذخیره کنند و چون همه سردخانه ها متعلق به دولت نیست، نمی توان حد و حدودی در ذخیره سازی میوه اعمال کرد و اکنون در فصل بهار شرایط بازار به گونه ای رقم خورده است که موجب ضرر این افراد شده است.

رجوعی در خصوص علت فروش نرفتن میوه های پاییزی گفت: امسال بعد از عید نوروز هوا زودتر از موعد گرم شد و رغبت مردم به خرید سیب و پرتقال و مرکبات کاهش یافت، فرارسیدن ماه رمضان هم به خودی خود مصرف پرتقال و سیب را کاهش داد، از سوی دیگر صدور مجوز ورود مرکبات از سوی دولت در عید نوروز، قیمت این نوع میوه را به شدت کاهش داد.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار شب عید ۱۴۰۰ استان به بهترین نحو مدیریت و به موقع در سطح بازار توزیع و عرضه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار