کد خبر: 1046334
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
جانشین فرمانده ناجا از کشف بیش از ۱۰۰۰ تن مواد‌مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان نباید تولید یا توزیع حتی یک گرم مواد مخدر از تیررس ما خارج شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار قاسم رضایی در نود و دومین نشست کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد‌مخدر با بیان اینکه تشدید مبارزه با مواد‌مخدر بر ما «تکلیف» است، افزود: انتظار و مطالبه فرماندهی معظم کل قوا (مد‌ظله‌العالی) نیز تشدید اقدامات مقابله‌ای از شناسایی و دستگیری سرکرده باند‌های قاچاق مواد‌مخدر تا برخورد قاطع با خرده‌فروشان است، باید با بسیج امکانات و انسجام مدیریتی بتوانیم به تکلیف‌مان در این حوزه عمل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تناسب جرم و مجازات و رفع خلأ‌های قانونی در مسیر مبارزه با مواد‌مخدر گفت: تشدید اقدامات مقابله‌ای باید در زندگی مردم و جامعه بروز و ظهور داشته و محصول دستاورد‌های دستگاه‌های مقابله‌ای عیان، مشهود و تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: امروز، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان مواد‌مخدر مطالبه جدی مردم از پلیس است؛ نباید این انتظار به حق را به دلایلی، چون کمبود مراکز نگهداری معتادان متجاهر نادیده بگیریم، بررسی‌ها حاکی از آن است که بخش اعظمی از سارقان خرد و زورگیر‌ها از معتادان متجاهر می‌باشند، وجود معتادان متجاهر در جامعه نوعی ولنگاری آسیب‌زا تلقی می‌شود و ما باید با برخورد قاطع با خرده فروشان، اجازه ندهیم معتادان متجاهر چهره شهر‌ها و محلات را مخدوش کنند.

در مبارزه با مواد‌مخدر و روانگردان‌ها باید همه دستگاه‌های مسئول، اقدامات «جهادی» و «انقلابی» انجام دهند، به گونه‌ای که تولید یا توزیع حتی یک گرم مواد مخدر نباید از تیررس ما خارج شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش اشراف اطلاعاتی در افزایش کشفیات مواد مخدر، شناسایی و دستگیری اعضای باند‌های قاچاق و خرده فروشان افزود: البته معتقدم تقویت هم‌افزایی و همکاری‌های دستگاه‌های متولی در این امر اعم از بسیج، سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا می‌تواند دستاورد‌های مقابله‌ای ما را با مواد مخدر روز افزون کند.

سردار رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم و پرچم دار مبارزه بی‌امان با مواد مخدر است، افزود: دستاورد‌های ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر و روانگردان‌ها، جهان شمول است و در واقع ما با اقدامات مبارزه‌ای در این عرصه، تمام جهان را از پیامد‌ها و آسیب‌های مواد مخدر مصون می‌داریم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تشدید اقدامات مقابله‌ای با مواد مخدر از مأموریت‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی در سال جاری است، با گریزی بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در فرایند مقابله با مواد‌مخدر تأکید کرد و گفت: کشف بیش از هزار‌تن مواد مخدر در سال‌۹۹ محصول همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در فرایند مقابله است، چنین دستاوردی از افتخارات نظام و کشوری است.

سردار رضایی با اشاره به همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر با ایران بر لزوم تمرکز در مرز‌های شرق و جنوب شرقی کشور تأکید کرد و گفت: تلاش برای کاهش دسترسی به مواد مخدر باید به جد دنبال شود، در کنار این‌ها شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های اصلی و همچنین خرده فروشان مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار