کد خبر: 1046316
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
هیئت وزیران دولت دوازدهم در آخرین ماه‌های فعالیت خود، مصوبه واگذاری مسئولیت سه دستگاه مهم وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد، اما واکنش‌ها و مقاومت‌های زیادی در میان این دستگاه‌ها ایجاد شده است و امکان عدم اجرای آن نیزدور از ذهن نیست.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، دولت در آخرین روز‌های فعالیت خود، مصوبه‌ای را از سوی هیئت وزیران ابلاغ کرده که بر اساس آن سه مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی در حوزه‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام به بخش خصوصی و تشکل‌ها با حفظ وظایف حاکمیتی واگذار شود. اسحاق جهانگیری در این ارتباط با ارسال نامه‌ای مشترک به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور این مصوبه را ابلاغ کرده است، اما در دستگاه‌هایی که در جریان این مصوبه واگذار شده‌اند فشار و مقاومت زیادی برای عدم اجرای مصوبه در جریان است. از طرفی با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان کار دولت مستقر باقی نمانده، ممکن است این مصوبه به مرحله اجرا نرسد، زیرا هنوز سازوکار اجرای این مصوبه نیز اعلام نشده است.

در حالی این مصوبه ابلاغ شده که برخی تشکل‌های بخش کشاورزی در تماسی که با خبرگزاری تسنیم داشتند، اعلام کردند هیچ نوع سازوکاری برای اجرای این واگذاری اعلام نشده و برای ورود به موضوع و قبول مسئولیت‌ها مشخص نیست که چه باید بکنند. برخی از دستگاه‌های یاد شده مدعی هستند در جریان این خصوصی‌سازی یکباره نبوده‌اند و این موضوع را برای اولین بار بعد از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مطلع شده‌اند. اما مدیران یکی از این سه مجموعه می‌گوید: با توجه به زمان باقی‌مانده از عمر دولت به نظر نمی‌رسد این مصوبه اجرایی شود، اما آنچه موجب نگرانی شده بسته شدن اعتبارات است که می‌تواند مشکلات فراوانی را در این ماه‌ها ایجاد کند.

بنا بر این گزارش، دلایل ابلاغ این مصوبه شتاب‌زده از سوی دولت به درستی مشخص نیست و مسئولان دولتی نیز فعلاً در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند.

البته باید توجه داشت که سازمان تعاون روستایی به عنوان یکی از این سه دستگاه در هفته‌های گذشته تقریباً تمام مدیران اتحادیه‌های زیرمجموعه خود را عوض کرد و مدیرانی همسو با خود را بر سر کار آورد که شاید بی‌ارتباط با این مصوبه دولت نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار