کد خبر: 1046226
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
حجت الاسلام والمسلمین مروی در دیدار نمایندگان جامعه کارگری آستان قدس
تولیت آستان قدس رضوی گفت: حیات و حرکت چرخ‌های توسعه جامعه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌ها کارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی  همزمان با روزجهانی کارگر در دیدار نمایندگان جامعه کارگری آستان قدس رضوی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارگران این نهاد مقدس قدردانی و اظهار کرد: هر روز، روز کارگر است زیرا چرخ توسعه جامعه به دست توانای کارگران در حرکت و حیات یک جامعه، مرهون تلاش و کار است.

وی با بیان اینکه بهترین و پر معناترین سخن در خصوص کارگر را امام راحل بیان کردند که فرمودند «خدا هم کارگر است»، عنوان کرد: نفس کار کردن بسیار گرامی و ارزشمند بوده و خداوند شخص بیکار را دوست ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی کار و اشتغال را سیره ائمه معصومین(ع) دانست و عنوان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) همواره در زندگی خود کار می‌کردند و نخلستان‌های فراوانی را آباد کردند، نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) به عنوان اشرف مخلوقات، کف دست کارگر را می‌بوسند و این امر نشان دهنده ارزش کار و تلاش در دین اسلام است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی کسی که برای اداره زندگی خانواده خود و کسب روزی حلال تلاش می‌کند، همانند فردی است که در راه خدا جهاد می‌کند، زیرا کار موجب عزت، شرافت و کرامت انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه بر اهمیت نظم و انضباط کاری برای موفقیت در امور تأکید و خطاب به نمایندگان کارگران آستان قدس گفت: هر کاری را باید مهم برشمرد و نهایت دقت را برای انجام آن بکار برد و این توصیه‌ اسلام است، همانگونه که خداوند در تمام عالم نظم و دقت را جاری کرده است.

وی افزود: قطعا سال‌ها کار و تلاش در مجموعه آستان قدس رضوی تجربیات گرانسنگی را برای کارگران این مجموعه مقدس به همراه داشته است، لذا از کارگران آستان قدس می‌خواهیم با استفاده از این تجربیات نوآوری و خلاقیت را در کارهایشان عملیاتی سازند و پیشنهادات خود را برای بهبود هرچه بیشتر امور ارائه دهند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری آستان قدس رضوی به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مروی دستوراتی در راستای پیگیری‌ و رفع مشکلات حوزه های کارگری حرم مطهر صادر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار