کد خبر: 1046165
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
دو چهره شاخص اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان عبور کرده و سازوکار آن را به رسمیت نمی‌شناسند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به روند ممیزی قبل از ثبت نام داوطلبان جبهه اصلاحات ایران، خواستار خودداری این نهاد از معرفی او به عنوان یکی از نامزد‌های این جبهه شد.

به گزارش ایرنا، محسن رهامی، داوطلب نامزدی انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن اتخاذ روش فراجناحی و ملی برای کمپین خود، در واکنش به روند ممیزی قبل از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران، نوشت: اینجانب راه‌حل مشکلات کشور را برخورداری داوطلبان ریاست‌جمهوری از رویکرد ملی و فراجناحی برای حل مسائل و مشکلات کشور می‌دانم و با همین رویکرد ملی و فراجناحی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌ام.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب که از اینجانب برای نامزدی انتخابات دعوت کرده و اکنون نام مرا به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان پیشنهاد کرده یا قصد دارند مطرح کنند، تقاضا دارم که از معرفی اینجانب به نهاد مذکور خودداری کنند. رهامی یادآور شد: به عنوان فرزند جامعه بزرگ ایران، برنامه‌های خود را جهت اداره کشور و حل مشکلات و معضلات آن به اطلاع مردم می‌رسانم و داوری را بر عهده آن‌ها خواهم گذاشت و، چون گذشته دست تمامی نخبگان، احزاب و شخصیت‌های کشور از هر حزب، جریان و جناح را برای مشاوره و همکاری می‌فشارم. وی تأکید کرد: ضمناً دلایل تفصیلی خود را در مورد علل اتخاذ این خط مشی در روز‌های آینده با مردم در میان خواهم گذاشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با نخستین میاندوره‌ای مجلس یازدهم، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

عارف مسیرش را از اصلاح‌طلبان هم جدا کرد

دبیر جبهه اصلاح‌طلبان ایران می‌گوید: آقای عارف مسیری جدای از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد کرد و در نخستین روز ثبت‌نام نامزد‌ها در وزارت کشور حضور می‌یابد و نام‌نویسی می‌کند. در اصلاح‌طلبان نهادی اجماع‌ساز با عنوان جبهه اصلاحات ایران تشکیل شده که مشابه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و ریاست آن را بهزاد نبوی از اعضای ارشد سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی برعهده دارد و این نهاد اجماع‌ساز از چندی پیش سازوکار رسیدن به نامزد واحد در جبهه اصلاحات را کلید زده است.

تاکنون بیش از ۳۰ چهره اصلاح‌طلب از سوی احزاب اصلاح‌طلب به دبیرخانه نهاد اجماع ساز معرفی شده‌اند که محمدرضا عارف طبق پیش‌بینی‌ها از اقبال کمتری در میان این احزاب برخوردار است. بابک‌آذرباد دبیر جبهه اصلاح‌طلبان ایران در گفتگو با فارس اظهار داشت: آقای عارف مسیری جدای از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد کرد و در نخستین روز ثبت‌نام نامزد‌ها در وزارت کشور حضور و نام‌نویسی خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار