کد خبر: 1046153
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
سیدعبدالله متولیان

بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ بر بستر تغییر وضع موجود و پالایش انقلاب از ناخالصی‌‌‌هایی صادر شد که طی ۳۲ سال گذشته به واسطه نفوذ تفکر لیبرال سرمایه داری در کشور نهادینه شده و کشور را دچار مجموعه‌ای از بیماری‌های مزمن کرده است.
در حالی که کشور به برکت جوانان خوشفکر و نخبه در صد‌‌ها رشته به رتبه‌های بالای جهانی دست یافته و شگفتی‌ساز قافله علم و عمل در جهان شدند، ناکارآمدی و سوءمدیریت مروجان لیبرال سرمایه داری روز به روز عرصه را بر مردم تنگ‌تر کرده و ذائقه مردم را تلخ و دشمنان را به بهره برداری از اوضاع و شرایط بد اقتصادی و معیشت نابسامان مردم امیدوارتر می‌ساخت، بیانیه گام دوم انقلاب در آغازین روز چله دوم انقلاب، برای این تغییر نگاشته شد.
تبعیت از مدل لیبرال سرمایه داری آسیب‌های جدی به بینش ادراکی مردم وارد ساخته، باورهای مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده، اعتماد مردم به نظام را دستخوش ویروس بی‌اعتمادی کرده، اعتقادات مردم را مخدوش نموده، مروج سبک زندگی پرمفسده‌ی غربی شده، ظرفیت‌ عظیم جوانی کشور بلااستفاده ر‌‌ها شده است، به نظام خانواده آسیب وارد ساخته، بذر یأس و ناامیدی را در کشور پاشیده است، رذایل لیبرال سرمایه داری فضایل اخلاقی کشور را به محاق برده و میل به تکاثر ثروت را جایگزین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی کرده است.
علاوه بر موارد مذکور که به‌عنوان نمونه‌‌هایی از آسیب‌های فردی و اجتماعی مطرح هستند، تبعیت از لبیرال سرمایه داری ساختار‌‌ها و ساحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیز درنوردیده است، نظام ناکارآمد و غلط اقتصادی، سوءمدیریت دولتمردان، رانت‌خواری، افرایش ضریب جینی و تشدید فاصله طبقاتی، بیکاری، تورم، رکود شدید اقتصادی، اشرافی‌گری، آقازادگی، قاچاق، سیاست‌زدگی احزاب سیاسی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و... همه از آثار تلخ نظام فاسد لیبرال سرمایه داری است. علاوه بر اینها، لیبرال سرمایه به مثابه تسهیل‌کننده و بسترساز جریان نفوذ عمل کرده و طی ۳۲ سال پس از جنگ کشور را به جولانگاه نفوذ جریانی تبدیل کرده و از این طریق خسارات وسیع و بعضاً جبران‌ناپذیر (نظیر ترور دانشمندان و شخصیت‌های برجسته نظام، تخریب و خرابکاری در صنایع و نقاط حیاتی کشور و... ) به کشور تحمیل کرده است.
تلخی قصه آنجایی بیشتر می‌شود که مقام معظم رهبری طی این سال‌‌‌ها به کرات خطرات این تبعیت نامیمون را بر فرهنگ، اقتصاد و... گوشزد کرده‌اند. هشدارهای امام خامنه‌ای درباره تهاجم، غارت، شبیخون و ناتوی فرهنگی از یک‌سو و توجه به آثار غفلت از طبقات محروم جامعه در تصمیم‌گیری‌های مسئولان و تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله فقیر و غنی شاهد بر این مدعاست.
خیره سری برخی مسئولان و منتخبان در تبعیت از نظام فاسد لیبرال سرمایه داری، نظام سلطه را به فروپاشی نظام اسلامی از درون امیدوار ساخته و صریحاً از فروپاشی از درون نظام قبل از ٤۰ سالگی نظام سخن گفتند. با این وصف و برخلاف انتظار دشمنان، جشن ۴۰ سالگی نظام در اوج عزت و عظمت برگزار شده و بیانیه گام دوم چراغ امید را در دل مردم روشن کرد. بلافاصله پس از صدور بیانیه، مقام معظم رهبری، در اجرای آن پیش‌قدم شده و اقدام به اعمال تغییرات مدیریتی در تمامی حوزه‌های تحت مدیریت خود نمودند که انتصاب مدیران کارآمد، خوشفکر، خوش‌سابقه، انقلابی، پاکدست با روحیه جهادی بر مصادر قوه قضائیه، سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و... از آن نمونه‌‌‌‌ها است. عزم قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان دانه درشت، مردم را به تحقق بیانیه گام دوم امیدوار ساخته و خروجی این امیدواری عزم مردم برای تشکیل مجلس انقلابی بود.
ظهور لیبرال سرمایه داری در کشور پس از جنگ و استمرار آن در سه دهه اخیر کشور را به میدان تقابل دو تفکر انقلابی و غیرانقلابی تبدیل کرده بود و بیانیه گام دوم چراغ امید را در دل جوانان برای تشکیل دولت جوان انقلابی دو صد چندان پرفروغ تر روشن کرده است. انتخابات ۲۸ خرداد ۱٤۰۰ آوردگاه و میدان تقابل تفکر انقلابی با تفکر غیرانقلابی و استحاله شده درزرق و برق دنیا، عافیت طلبی، ترجیح منافع فردی و جناحی بر منافع ملی، اشرافی‌گری، رانت‌خواری و... شده است.
در شرایطی که دولت مستقر، طی هشت سال گذشته تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد مذاکره با شیاطین مغرور و تروریست پرور غربی گذاشته و کماکان به این دیدگاه ادامه می‌دهد و در آخرین روزهای عمر خود تمام تلاش خود را برای زنده کردن جنازه بی جان برجام (خسارت محض) به کار گرفته، متأسفانه جریان نفوذ برای تخریب دولت، ناامیدکردن مردم و کاهش مشارکت در انتخابات، دوقطبی‌سازی‌های دروغین در صحنه انتخابات و... وارد صحنه شده و هر روز سناریویی را در دستور کار قرار می‌دهد که انتشار فایل صوتی سخنان ظریف از شبکه سعودی اینترنشنال نمونه‌ای از آنهاست. با این اوصاف رجاء واثق داریم که ملت فهیم ایران با درک بصیرت انقلابی برخلاف تبلیغات شوم و مسموم دشمن، با شور و نشاط در ۲۸ خرداد ماه، با رأی خود اولین دولت جوان انقلابی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را تشکیل خواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار