کد خبر: 1046143
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
چرا توریست ها کشور مدیترانه ای را انتخاب می کنند؟
در حالی که بسیاری از مردم تصور می کنند که ترکیه کاملاً ماسه های طلایی است ، مانند بروشورهای مسافرتی که به تصویر کشیده شده است ، استانها به همان تنوع و متنوعی هستند. آنها به 7 منطقه جغرافیایی مختلف تعلق دارند که هرکدام دارای آب و هوای منحصر به فرد ، فرهنگ ، سنت ها و غذاهای منطقه ای هستند.

در حالی که بسیاری از مردم تصور می کنند که ترکیه کاملاً ماسه های طلایی است ، مانند بروشورهای مسافرتی که به تصویر کشیده شده است ، استانها به همان تنوع و متنوعی هستند. آنها به 7 منطقه جغرافیایی مختلف تعلق دارند که هرکدام دارای آب و هوای منحصر به فرد ، فرهنگ ، سنت ها و غذاهای منطقه ای هستند. ترکیه را نباید کلیشه ای کرد. شرق با غرب تفاوت فاحشی دارد ، و این در مورد شمال در مقابل جنوب است. به عنوان مثال ، استان ماردین چیزی شبیه به استان بورسا نیست که در آن سوی کشور نشسته است ، بلکه در عوض کاملاً مخالف است. اگر می خواهید درباره ترکیه بیشتر بدانید ، با هفت منطقه جغرافیایی و استانهای مرکزی که در سراسر جهان شهرت و تحسین کسب می کنند ، آشنا شوید. اما ابتدا اجازه دهید با برخی از واقعیت های اساسی جغرافیایی شروع کنیم.

 

7 منطقه جغرافیایی کدامند؟

آناتولی شرقی: منطقه مرزی شرقی ترکیه با کمی بیش از 165000 کیلومتر مربع مساحت ، 18٪ کشور را تشکیل می دهد. ارتفاع زیاد آن زمستانهای یخی را با بارش شدید برف تداعی می کند. همانطور که در مرکز اسکی پالاندوکن دیده می شود ، این امر برای اسکی مناسب است.

جنوب شرقی آناتولی: این منطقه به عنوان یکی دیگر از مناطق محصور در خشکی ، فاقد سواحل است ، اما یک بار دیگر ، فرهنگ فوق العاده متنوع در غذاهای منطقه ای می درخشد. نشسته در مرز با سوریه ، موقعیت آن تجارت گردشگری را مختل می کرد ، اما تلاش برای احیای آن در سال های اخیر نتیجه داد.

آناتولی مرکزی: مناظر این منطقه به دلیل موقعیت داخلی آن معروف به قلب ترکیه است و از مناطق کوهستانی شرق به فلات های هموار تغییر چشمگیری می دهد. مشهور در آنکارا ، پایتخت ترکیه و سومین شهر بزرگ این کشور ، از دیگر مکانهای برجسته می توان به قونیه ، کایسری و کاپادوکیا اشاره کرد.

اژه: در حاشیه سواحل غربی ، دریای اژه ، یک قطب برتر گردشگری ، همچنین محل زندگی بسیاری از مهاجران خارجی است که در مکانهایی مانند بدروم ، آلتینکوم ، کوش آداسی و ازمیر مستقر می شوند. آب و هوا و توپوگرافی باعث شهرت آن در پرورش لبنیات و باغ های زیتون شده است. برجسته ترین جاذبه تاریخی آن ، ویرانه های شهر باستانی افسس ، سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جلب می کند.

دریای سیاه: این منطقه با پوشش خط ساحلی شمال بیشترین میزان بارندگی را دارد. این شامل کوههای کاکار و جوامع فلات است.

 مدیترانه: با پوشش خط ساحلی جنوبی ، محبوب ترین مقصد گردشگری ترکیه باعث تعطیلات ساحلی و قایقرانی با سبک می شود. این ساحل که به ساحل فیروزه نیز معروف است ، قسمت عمده ای از رودخانه ترکیه را تشکیل می دهد. در کنار آنتالیا ، از دیگر مکانهای برجسته می توان به دالامان ، فتحیه و مارماریس اشاره کرد.

مارمارا: سرانجام ، ما به سمت شمال غربی ترکیه حرکت می کنیم که مشهوراً شامل استانبول ، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. گرچه دومین منطقه کوچک جغرافیایی است ، اما متراکم ترین جمعیت را در خود جای داده است.

 

استانهای برجسته

استانبول: همانطور که قلب اقتصادی ترکیه است ، صاحب نظران می گویند اگر قرار باشد استانبول سقوط کند ، این کشور از اهمیت ، تجارت و صنعت خود فرو می ریزد. 39 منطقه رسمی که به دو طرف آسیایی و اروپایی تقسیم شده اند ، استانبول را تشکیل می دهند. در سالهای اخیر ، به عنوان جایگاه برتر ترکیه در زمینه گردشگری ، بسیاری از خارجی ها به دنبال اقدامات پزشکی مانند کاشت مو هستند. سرمایه گذاران املاک و مستغلات خارجی به دلیل رشد بالقوه سرمایه به استانبول ، به ویژه در قسمت اروپایی ، می روند.

ازمیر: از ساحل غربی به سمت ازمیر و سومین شهر بزرگ ترکیه حرکت می کند ، شهرت این استان ناشی از زندگی مدرن غربی است. در حومه ، استراحتگاه های تعطیلات برجسته ساحلی شامل Alacati و Cesme هستند. اولین مورد در دهه گذشته به لطف مدارس موج سواری به اوج های جدیدی از شهرت رسید.

 آنکارا: آنکارا که از اهمیت سیاسی برخوردار است ، مشهوراً محل زندگی آنیتکابیر ، مقبره بنیانگذار جمهوری ترکیه ، مصطفی کمال آتاتورک است. با وجود برجستگی آن به عنوان پایتخت ، به اندازه استانبول میزبان گردشگران نیست.

موگلا: به عنوان محل زندگی دو فرودگاه برتر جهانگردی ترکیه ، طبیعتاً گردشگری همان چیزی است که موگلا را به شهرت جهانی می رساند. نقاط گوشه و کنار تعطیلات که گوشه جنوب غربی ترکیه را پوشش می دهد شامل بدروم ، مارماریس ، فتحیه و دالیان است.

آنتالیا: این استان که در کنار موگلا نشسته است ، به عنوان دومین مقصد تعطیلات و مکان محبوب خریداران خانه های خارجی به شهرت می رسد. روزنامه های ترکیه گزارش می دهند که تقریباً 90 ملیت مختلف در آنتالیا زندگی می کنند و آن را به یک مرکز مهاجرت تبدیل کرده اند. آب و هوای این استان تابستانهای گرم و زمستان های معتدل را ترویج می دهد و این را با سواحل زرق و برق دار دوقلو می کند.

کاپادوکیای ، منظره ای خیره کننده که اعتقادات را خنثی می کند. در طول هزاران سال ، باد سنگ محلی توفا را به سازه هایی شبیه دودکش های تبدیل کرد ، از این رو بسیاری از مردم آن را منظره ماه می نامند. از دیگر ویژگی های این شهرها می توان به شهرهای زیرزمینی ساخت بشر اشاره کرد که مردم محلی در طول تاریخ خود را در برابر نیروهای مهاجم محافظت می کنند.

گازینتپ ، به پایتخت غذایی ترکیه خوش آمدید. این استان به دلیل هر نوع لذت آشپزی شهرت کسب می کند ، اما بیشتر از آن ، باقلوا ، محبوب ترین دسر ترکیه است که به طور گسترده خورده می شود. یونسکو آن را به عنوان یک شهر غذا معرفی کرد.

ماردین: وقتی به استان ماردین می روید ، همیشه یک هتل را در قسمت شهر قدیمی رزرو کنید ، جذاب ترین قسمت و جاذبه منطقه ای. معماری باستانی خانه های سنگی و خیابان های سنگفرش شده آن را برای سفرهای بین المللی بر روی نقشه قرار داده است.

ریزه: به سمت شمال شرقی ، ریزه پایتخت تولید چای در ترکیه است. برگ های چای به لطف مقدار زیادی بارندگی و خاک بسیار حاصلخیز رشد می کنند.

ترابزون: ترابزون که در کنار استان ریزه نشسته است ، به عنوان بزرگترین صادر کننده فندق جهان شهرت فوق العاده ای کسب می کند.

بورسا: بورسا که در نزدیکی استانبول نشسته است ، زندگی سبز و سبک زندگی در فضای باز را از طریق کوه اولوداگ ، که همچنین یک مرکز اسکی برجسته در زمستان است ، ترویج می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار