کد خبر: 1046121
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: مبادلات تجاری از گمرک بیله‌سوار به میزان ۷۰ درصد با ۲۵۰ میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتباط با کشور آذربایجان برای ایران و استان اردبیل دارای اهمیت بوده و اقدامات مناسبی در راستای سرعت بخشی به تصویب منطقه آزاد استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر لایحه مناطق آزاد در دولت و مجلس مصوب شده و در شورای نگهبان هم تایید شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده و در صورت تصویب در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده نزدیک به عنوان رونق بخش اقتصادی دو کشور خواهد بود.

بهنامجو تصریح کرد: اجرای بارانداز ریلی در شمال استان نیز از جمله ضرورت های توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: اقدامات بارانداز ریلی هم رو به جلو بوده و در وزارت کشور و وزارت راه مصوب شده  و  مراحل نهایی را به لحاظ تصویب می‌گذراند.

بهنامجو ادامه داد: در داخل کشور هم نقشه‌های مورد نیاز برای اجرای بارانداز تهیه شده و در آینده عملیات اجرایی هم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی مشترک موضوع جدیدی است که در بین کشورهای دیگر وجود نداشته است، مطالعات و اجرای آن را  نیاز به تدوین قوانین دانست.

وی افزود: مناطق آزاد برای همه کشورها جاافتاده و ایجاد این مناطق می‌تواند به خوبی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی موثر باشد.

استاندار اردبیل در ادامه فعالیت گمرک بیله‌سوار و مراودات  انجام شده از این گمرک را مناسب ارزیابی کرد و از افزایش مبادلات تجاری از این گمرک به میزان 70 درصد با 250 میلیون دلار خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر