کد خبر: 1046061
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با خداحافظی تلخ فولاد
پرونده مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پنج‌شنبه در حالی برای سه نماینده ایران در گرو‌های B، D و E بسته شد که شروع قابل توجه مرحله گروهی با چهار نماینده به سرانجامی که انتظارش می‌رفت ختم نشد و تنها پرسپولیس بود که مقتدرانه راهی مرحله بعد شد. حال آنکه از فولاد هم با آن شروع طوفانی و تراکتور شکست‌ناپذیر نیز انتظاری مشابه می‌رفت.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: انتظارات از نماینده‌های ایران در این دوره از رقابت‌ها بسیار بالا بود، اما هیچ کدام آنطور که انتظار می‌رفت، نتوانستند در رقابت‌های این فصل ظاهر شوند. از پرسپولیسی که مقتدرانه جواز حضور در یک‌هشتم نهایی را گرفت تا فولادی که به‌رغم شروع طوفانی پایان تلخی را به نمایش گذاشت. شکست غیرمنتظره پرسپولیس و فرصت‌سوزی‌های مهاجمان این تیم، عدم جسارت تراکتور برای کسب پیروزی و تکرار تساوی‌های پی‌در‌پی به‌رغم شکست‌ناپذیر بودن این تیم به عنوان تنها تیم بدون باخت مرحله گروهی غرب آسیا و باخت‌هایی که با وجود برتری مالکانه در میدان کار فولاد را ساخت، ضعف‌های مشهود و فاحش سه نماینده ایران بود که پنج‌شنبه پرونده خود در مرحله گروهی را بستند، اما با سرنوشت و آینده‌ای کاملاً متفاوت که با اندکی دقت می‌شد به شکلی دیگر رقم بخورد.

اتفاقی که با ۴ گل جبران شد

صعود مقتدرانه به یک‌هشتم نهایی با بیشترین امتیاز کسب شده در مرحله گروهی نشان از جدیت شاگردان یحیی برای حضوری دیگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به آن اشاره کرد. شاگردان یحیی که نمایش قابل توجهی در این مرحله داشتند با برد پرگل ۴ بر ۲ مقابل الریان، آن هم با وجود درخشش و تلاش‌های بی‌وقفه شجاع خلیل‌زاده ثابت کردند که شکست یک بر صفر مقابل الوحده در بازی برگشت اتفاقی بود. پرسپولیسی‌ها بعد از کسب بیشترین امتیاز (۱۵) در بین تیم‌های مرحله گروهی منطقه غرب آسیا، آمار خوبی هم در گلزنی از خودشان به نمایش گذاشتند (۱۴ گل زده)، آن هم با وجود عملکرد قابل انتقاد مهاجمانی که همچنان می‌توان صراحتاً آن‌ها را گل‌نزن خواند!

اما به‌رغم پایان مقتدرانه شاگردان یحیی، سرخپوشان همچنان برای مشخص شدن رقیب مرحله یک‌هشتم نهایی‌شان منتظر نتیجه بازی‌های دیشب بودند. هرچند که این مسئله گویی برای یحیی کوچک‌ترین اهمیتی نداشت: «اولویت ما تنها صعود از گروه، آن هم به عنوان صدرنشین بود. اینکه در یک‌هشتم نهایی به چه تیمی می‌خوریم چیزی نیست که بخواهد فکرمان را مشغول کند. تیمی که می‌خواهد به فینال آسیا برسد باید با تیم‌های قدرتمندی رو‌به‌رو شود و باید این مسئله را بپذیرد. هر تیمی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد بازی سختی دارد، زیرا با انگیزه بالا به مراحل بعدی فکر می‌کنیم و امیدوارم همین روند را ادامه بدهیم.»

سرنوشتی که خطیبی به دست استقلال داد

پیروزی ۲ بر صفر برابر الشارجه صدرنشین در آخرین مصاف مرحله گروهی نشان داد که تنها تیم بدون باخت این مرحله که تنها سه مرتبه در طول شش بازی دروازه‌اش باز شد شایستگی حضور در یک‌هشتم نهایی را داشت، آن هم حضوری بی‌دردسر! اما قناعت خطیبی به تک‌امتیاز مساوی‌های پی‌درپی سرنوشت تراکتور را به نتیجه بازی‌های گروه A و C و به خصوص استقلال گره زد. سرنوشتی که تراکتور می‌توانست خود آن را رقم بزند اگر سرمربی جوانش صراحتاً بعد از هر تساوی نمی‌گفت تیم به هدفش رسیده است. هدفی که تراکتور را بعد از آخرین مصاف در گروه B به ساق بازیکنان استقلال میخ کرد برای حضور در مرحله بعد. بی‌دقتی که از همان بازی نخست برابر پاختاکور که نتیجه هیجان‌انگیز ۳ برصفر را با تساوی ۳ -۳ تاخت زد و دست‌آخر به دو برد و چهار تساوی انجامید کار این تیم را به، اما و اگر و دست به دعا شدن برای نتیجه تیم‌های دیگر کشید.

پایان تلخ

فولاد می‌توانست یکی از نماینده‌های قدر ایران در این رقابت‌ها باشد. تیمی که در اکثر بازی‌ها چه وقتی که برنده می‌شد و چه زمانی که می‌باخت، بازی مالکانه‌ای را به نمایش می‌گذاشت، اما حملات این تیم حداقل در آخرین مصاف به اندازه کافی زهر‌دار نبود، به طوری که سرمربی حریف نیز بدان اشاره داشت و همین مسئله کافی بود تا شاگردان نکونام بعد از قبول شکست یک بر صفر مقابل السد، مصاف با الوحدات اردن را نیز با نتیجه‌ای مشابه واگذار کنند و به تلخی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را به پایان ببرند. هرچند که فولاد در صورت پیروزی در گام آخر نیز شانسی برای صعود به یک‌هشتم نداشت و همانطور که سسما، مربی این تیم خوزستانی هم به بر آن تأکید دارد این رقابت‌ها برای نکونام و یارانش تجربه شد. تجربه‌ای تلخ که شاید در فصل‌های آتی به کار نماینده خوزستانی ایران بیاید و نتیجه‌ای بهتر از پایان در سکوی چهارم و کسب تنها پنج امتیاز را به دنبال داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار