کد خبر: 1045986
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
استقبال و حمایت از "هفت شب، هفت موسیقی" در فضای مجازی:
علی عطریان گفت: برنامه "هفت شب، هفت موسیقی" به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از سوی هنرسرای خورشید برنامه ریزی شده که هر شب به اجرا و پخش قطعات موسیقی در صفحات مجازی می پردازد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در شب نخست اجرای این برنامه  که مصادف با شهادت حضرت خدیجه(س) بود، گروه پیشخوان تعزیه به سرپرستی منصور قربانی با اشعاری در مدح این بانو به اجرا پرداختند. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان با القابی نظیر شهر دوستدار کودک، دوستدار سالمند مورد خطاب قرار می گیرد، سعی شد از گروه هایی با همین ویژگی های سنی در برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از شب ها به گروه «کاغذ رنگی» به سرپرستی شهریار بلوچستانی شامل ضرب نوازان کودک اختصاص داشت که این قطعه درحیاط موزه هنرهای معاصر اجرا و از شبکه های مجازی پخش شد.

عطریان تصریح کرد: گروه پیشکسوتان موسیقی به سرپرستی استاد چناریان، گروه کوارتت زهی خورشید به سرپرستی فرید اسماعیلی و گروه کوراتت فلوت به سرپرستی داوودی در عصارخانه شاهی به اجرای برنامه پرداختند که در یکی از این هفت شب موسیقی به اجرا در آمد.

وی افزود: گروه "پیام هنر" متشکل از هنرمندان دارای معلولیت و بیماران مبتلا به سرطان نیز به اجرای قطعاتی  در حیاط موزه هنرهای معاصر پرداختند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: ارکستر ملی اصفهان نیز قطعاتی را به سرپرستی مرتضی شفیعی در تالار هنر ضبط و اجرا کرده است.

عطریان شیوع کرونا را دلیل انتشار مجازی برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» دانست و خاطرنشان کرد: اجراهای پخش شده در شب های گذشته بازخورد مثبتی را از سوی شهروندان و اهالی موسیقی به همراه داشته و بازنشر آن در صفحات مجازی در شهرهای دیگر نشان از حمایت مردمی از این برنامه دارد.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشای ویدئوهای "هفت شب، هفت موسیقی"  می توانند به صفحه اینستاگرام @isfahanfarhang مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار