کد خبر: 1045878
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
همه گیری کرونا در جهان باعث افزایش فقر و گرسنگی شده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان گزارش داد:کرونا سبب گرسنگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است.

بر این اساس، دویچه وله گزارش داد همه گیری ویروس کرونا سبب گرسنگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است. در برزیل ساکنان محله‌های فقیر نشین این ماه راهی خیابان‌ها شدند و با در دست گرفتن ماهیتابه‌های خالی اعتراض خود را به کمبود مواد غذایی نشان دادند.

آن‌ها اعلام کردند که گرسنه هستند. بانک جهانی پیش بینی می‌کند بیش از ۶۰ میلیون نفر ممکن است که تا پایان این سال به فقر شدید دچار شوند.

سازمان ملل هم درباره وقوع قحطی در کشور‌های مرکزی و غربی آفریقا خبر داده است. اقتصاد بسیاری از کشور‌ها در این منطقه دچار فروپاشی شده است و این موضوع می‌تواند افزایش قابل توجه بهای مواد غذایی را به همراه داشته باشد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد بهای مواد غذایی در برخی از کشور‌ها به میزان ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. تبعات این موضوع بسیار شدید خواهد بود. سازمان ملل هشدار داده است ۳۱ میلیون نفر در ماه‌های آینده غذای کافی برای خوردن در دسترس نخواهند داشت.

این به منزله افزایش ۳۰ درصدی شمار افراد گرسنه در جهان نسبت به سال گذشته است. اقدامی فوری در این رابطه ضروری است و این کار آسانی نخواهد بود. برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده است که به مبلغ ۶۴۰ میلیون یورو برای ادامه امدادرسانی غذایی در ۱۹ کشور در آفریقا نیاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار