کد خبر: 1045842
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: میانگین ۸ ایستگاه مترو طی هر سال در پایتخت از سال ۹۶ افتتاح شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: از آبان سال ۱۳۹۶ تا به امروز، غیر از ایستگاه‌های بهره برداری شده که شمار آن‌ها تا شهریور امسال حداقل به ۳۲ ایستگاه می‌رسد، ۴ پست برق به همراه ۱۲ ورودی جدید، ۵۶ سامانه تهویه هوا و حدود ۴۰ کیلومتر مسیر مترو نیز به امکانات این شبکه حمل و نقلی افزوده شده است. همچنین طرح‌های مربوط به توسعه خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ نیز در حال پیگیری است که فعلاً آمار و ارقام آن در این مطلب منظور نشده است.

این امر در حالی صورت گرفته که ۱۳۳ دستگاه واگن هم به ناوگان حمل و نقلی مترو اضافه شده و اقدامات مهمی، چون طراحی و تولید قطار ملی مترو نیز در همین دوره به ثمر نشسته است.

از طرفی پایانه اکباتان پس از سال‌ها انتظار، نیمه نخست امسال آماده بهره برداری خواهد شد. نکته مهم دیگر، آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید مترو تهران است؛ در این راستا پس از تصویب آخرین نسخه طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران در بهمن ۱۳۹۸، بزودی شاهد شروع رسمی عملیات عمرانی اولین ایستگاه از خط ۱۰ مترو در میدان دریاچه شهدای خلیج فارس خواهیم بود.

این مساله در شرایطی محقق شده است که کشور در ۳ سال گذشته بدترین شرایط اقتصادی دهه‌های اخیر را تجربه کرده و از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش درآمد‌های شهرداری، عملاً بحث تامین منابع مالی برای توسعه خطوط شبکه مترو پایتخت با چالش‌های اساسی مواجه بوده است.

با افتتاح قریب الوقوع چند ایستگاه جدید در خطوط ۳،۶ و ۷ مترو تهران، شمار ایستگاه‌های بهره برداری شده در این دوره مدیریت شهری رکورد زد و از مرز ۳۰ ایستگاه فراتر خواهد رفت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار