کد خبر: 1045780
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
جزئیات نشست کمیسیون برجام؛
معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: روند در مسیر درستی قرار دارد اما هم چالش و هم جزئیات سختی داریم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس عراقچی معان سیاسی وزارت امور خارجه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام، در گفتگویی به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و گفت: ما هنوز چالش‌ها و جزئیات سختی داریم و به راه حل‌هایی برای آنها نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه همه هیئت‌ها درحال تلاش برای ارائه این راه حل‌ها هستند، افزود: در مجموع، روند در مسیر درستی قرار دارد اما هم چالش و هم جزئیات سختی داریم. لازم است کلمه به کلمه و عبارت به عبارت بتوانیم در مورد آنها توافق کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا مشخص است که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام چه روزی برگزار می‌شود؟، اظهار داشت: از امروز بعد از جلسه کمیسیون مشترک برجام کارگروه‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد و هرگاه که نیاز باشد که ما در یک جمع بزرگ‌تری روند کار کارگروه‌ها را بررسی کنیم و اگر لازم باشد گره‌ای را باز کنیم و یا تسهیلاتی را قائل شویم جلسه کمیسیون مشترک تشکیل می‌شود.

عراقچی اضافه کرد: از این رو در حال حاضر قرار مشخصی نداریم و قرار است که کارگروه‌های سه‌گانه کار خود را آغاز کنند.

وی اعلام کرد: دو کارگروه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها وارد نگارش می‌شوند و کارگروه سوم هنوز در مورد کلان بحث‌ها و چگونگی انجام بحث‌های مربوط به راستی‌آزمایی باید هنوز بحث و گفت‌وگو داشته باشد و ما بتوانیم در سطح کلان راه‌حل پیدا کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره اینکه سفیر روسیه در وین اعلام کرده که احتمالاً این دور از مذاکرات طولانی‌تر از دو دور قبلی باشد، افزود: طبیعتاً ما هرچه بیشتر وارد جزئیات بخصوص جزئیات مربوط به متن می‌شویم بحث‌ها طولانی‌تر می‌شود و زمان بیشتری نیاز است.

عراقچی با بیان اینکه ما تعجیل نداریم و شتابزدگی نمی‌کنیم و هم اجازه نمی‌دهیم بحث‌ها فرسایشی شود از این رو با دقت جلو می‌رویم، افزود: همانطور که گفتم ممکن است یک کلمه بسیار مهم باشد و باید روی عبارت و کلمات بحث شود و بعضی اوقات سر مفاهیم مشکل داریم و باید در مورد آنها چاره‌گشایی کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نمی‌توانم بگویم که ما چه روزی این دور از مذاکرات را پایان می‌دهیم، گفت: امیدوارم که به یک نقطه مشخص‌تری برسیم و بعد از آن مذاکرات تعطیل شود و هیئت‌ها برای بررسی و انجام مشورت به پایتخت‌های خود بر گردند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار