کد خبر: 1045766
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
داشتن پوست و مو زیبا و سالم یکی از دغدغه های خانم ها و آقایان در حال حاضر می باشد. از این رو مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو یکی از گزینه های مناسب می باشد. متخصص پوست یا درماتولوژیست ، پزشکی است که در زمینه سلامتی پوست، مو و ناخن تخصص دارد.

معرفی پزشکان متخصص پوست و مو

رپورتاژ آگهی/ داشتن پوست و مو زیبا و سالم یکی از دغدغه های خانم ها و آقایان در حال حاضر می باشد.از این رو مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو یکی از گزینه های مناسب جهت داشتن یک پوست زیبا و موهای سالم می باشد.متخصص پوست یا درماتولوژیست ، پزشکی است که در زمینه سلامتی پوست، مو و ناخن تخصص دارد. لیست پزشکان متخصص پوست و مو در شهرهای مختلف ایران از جمله پزشک متخصص پوست و مو در شیراز را میتوانید در سایت پی جو مشاهده نمایید.

برای اینکه بدانید دکتر پوست خوب چه وظایفی دارد و چه بیماری هایی را درمان می کند در ادامه ما را همراهی کنید.

وظایف دکتر پوست و مو

درماتولوژیست پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوست، مو و ناخن متخصص می باشد.پزشک میتواند هزاران بیماری پوستی را تشخیص دهد و درمان کند. بیمارهایی مانند سرطان پوست، پسوریازیس، آکنه، اگزما، زگیل، ریزش مو، خارش پوست و.... .

این رشته دارایفلوشیپ های متفاوتی از جمله زیبایی پوست و لیزر، کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکوپی ضایعات پوستی) است.

۱. دکترای پوست:به تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌ های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد.

۲. درماتوپاتولوژی: با استفاده از نمونه گیری و بررسی های لازم، به تشخیص بیماری های مربوط به پوست و مو و ناخن می پردازد.

۳. جراح پوست:عمل جراحی بیماری‌های پوست، مو و ناخن‌ها را انجام می‌دهد.

۴. جراحی زیبایی پوست: به درمان پوست و مو و ناخن می پردازد ولی بیشتر به جراحی و زیبایی ظاهری افراد توجه می کند.

دکتر پوست و مو

 دکتر پوست چه بیماری های درمان می کند؟

زگیل

درماتیت

ریزش مو

سرطان پوست

اگزمای پوست

عفونت های قارچی

ضایعات تخریب کننده ناخن

ضایعات پوستی با رشد پیشرونده

پسوریازیس

آکنه

و .....

درماتیت دست، ناشی از تماس خارجی با مواد شوینده و مواد شیمیایی خانگی می باشد. بیشتر زنان با خانواده های جوان را درگیر می کند.

چه درمان و جراحی های زیباییتوسط متخصص پوست ومو انجام می شود؟

بهترین متخصص پوست و مو بعد از گذراندن دوره تحصیلی خود در رشته تخصصی پوست و مو، درمان و تشخیص بیماری های پوست و مو اطلاعات لازم را کسب میکند و فلوشیپ تخصصی پوست را میگیرند.

تزریق ژل و بوتاکس

زاویه سازی صورت

تزریق فیلر

لیفتینگ صورت

مزوتراپی

هایفوتراپی

رفع غبغب

درمان لک های بارداری

کاشت مو، ابرو، ریش، مژه

از بین بردن جای زخم و اسکار جوش یا بخیه

لیزر درمانی

و .... .

متخصص پوست و مو

دکتر پوست اگر ضایعه ای در پوست بیمار ببیند ممکن است از آن نقطه بیوپسی تهیه کند. در این حالت از قسمت پوست آسیب دیده یک قطعه از قسمت آسیب دیده را برداشته و بعد، آن را به متخصص پاتولوژیارسال می کند تا علت بررسی شود. بعد از دریافت نتیجه می توانند تشخیص دهند که آیا بیمار نیاز به درمان دارد یا خیر. و داروهای لازم را تجویز می کند.

فلوشیپ پوست و مو

در صورتی که دکتر پوست و مو دوره های فوق تخصص را گذارنده باشد می تواندلیپوماتیک، لیپوساکشن، جراحی زییایی چانه، فک، گوش، پلک، گردن و... نیز انجام دهد و همچنیندکتر پوست با گذراندن دوره های تخصصی بیشتر فلوشیپ پوست کودکان را می گیرد. این فلوشیپ تخصص بیشتر در زمینه درمان اختلالات پوستی شایع در کودکان  مثل اختلالات ژنتیکی، بیماری پروانه ای ، بیماری های رنگدانه پوستی و ... دارد و درمان می کند.

پزشکان متخصص پوست و مو در سایت پی جو

وبسایت پی جو یکی از بهترین مرجع های مهم و قوی برای آشنایی با پزشکان متخصص پوست در شیراز می باشد. در سایت پی جو می توانید جستجو کنید و بهترین پزشکان متخصص را مشاهده کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار