کد خبر: 1045737
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:
عبدالحسین پارسایی‌راد از صدور و اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف بیش از یکهزار و 509 مترمربع از اراضی ملی این استان در فروردین‌ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت وگویی اظهار کرد: در فروردین ماه 1400 سه مورد حکم قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین اجرا شد.

وی افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی استان اصفهان از سوی عوامل یگان حفاظت و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی این اداره کل، در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، صادر و اجرا شده است.

 پارسایی‌راد بیان داشت: در اجرای احکام صادره قضایی از سوی دادگستری شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین، جمعاً یکهزار و 509 مترمربع از اراضی ملی این شهرستان‌ها با حضور نمایندگان (دادستان، این اداره کل و یگان حفاظت اراضی ملی) رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

وی افزود: متصرفین بر روی این اراضی اقدام به ساخت بنا، دیوارکشی و نصب درب و پنجره و... نموده بودند که همزمان با عملیات رفع تصرف تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده تخریب و وضعیت این اراضی تصرف به وضع سابق بازگردانده شد.

پارسایی‌راد گفت: علاوه بر خلع ید و قلع و قمع متحدثات (اعاده به وضع سابق)، متصرفین به جزای نقدی به حق صندوق دولت محکوم شدند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف اراضی ملی کوتاه می‌کنیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار