کد خبر: 1045708
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵
همزمان با از سرگیری تظاهرات عراقی‌هایی که خواهان برکناری دولت مصطفی الکاظمی شدند، یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر عراق گفت که الکاظمی قصدی برای شرکت در انتخابات یا حمایت از هیچ حزب و جناحی ندارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وبگاه روسیا الیوم به نقل از این منبع نوشت که مصطفی الکاظمی از مدت‌ها پیش این تصمیم را گرفته بود و دوشنبه آن را قطعی کرده است. این منبع افزود: «تیم سیاسی الکاظمی و دفتر و نزدیکان وی هرگز در انتخابات شرکت نخواهند کرد و نخست‌وزیر از هیچ حزب و لیستی حمایت نمی‌کند و هیچ حزب و جناحی نیز قرار نیست نام الکاظمی را در لیست خود بیاورد.» او سپس گفت که دولت فعلی حاصل یک بحران اجتماعی است و دولت رقیب انتخاباتی کسی نیست.

همزمان این منبع به وبگاه المسله (نزدیک به مقتدی صدر) گفت که اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر پیشنهاد مقتدی صدر به مصطفی الکاظمی برای شرکت نکردن در انتخابات در ازای حمایت از وی برای رسیدن به نخست‌وزیری برای بار دوم، صحت ندارد و الکاظمی از ابتدا قصد شرکت در انتخابات را نداشت. انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رئیس‌جمهور عراق ۱۵ آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تأیید کرد.

تظاهرات در پایتخت عراق با درخواست برکناری دولت

تظاهرات در پایتخت عراق دو شنبه شب در اعتراض به قطع جریان برق و نابسامانی خدمات رسانی‌ها از سرگرفته شد و معترضان خواهان برکناری دولت مصطفی الکاظمی به خاطر حادثه بیمارستان «ابن‌الخطیب» شدند. به گزارش ایسنا، خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که ده‌ها تظاهرکننده بعد از آنکه لاستیک‌های خودرو‌ها را آتش زدند، مسیر القناه در شرق بغداد را بستند و سپس نیرو‌های امنیتی آن‌ها را متفرق کردند. بعد از متفرق شدن تظاهرکنندگان، آن‌ها دوباره مسیر‌ها را بستند و شعار‌هایی در محکوم کردن نابسامانی خدمات رسانی و قطع جریان برق سر دادند.

دو تظاهرات دیگر نیز از دو منطقه الزعفرانیه و الطالبیه در جنوب و شمال بغداد آغاز شد. تظاهرکنندگان خواهان برکناری دولت مصطفی الکاظمی به خاطر حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان ویژه کرونایی‌ها در بغداد و مجازات عاملان این حادثه شدند و اتوبان جدید در بغداد و مسیر‌های مواصلاتی در شمال پایتخت را مسدود کردند. تظاهرات‌هایی نیز در استان واسط و دیگر استان‌های جنوبی عراق برگزار شد.

در جریان آتش سوزی در بیمارستان ابن‌الخطیب در بغداد بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار