کد خبر: 1045694
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
پاری‌سن‌ژرمن– منچسترسیتی امشب در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
چمپیونزلیگ با آغاز مرحله نیمه‌نهایی به اوج حساسیت و جذابیت رسیده است، مرحله‌ای که از دیشب با بازی چلسی و رئال آغاز شد و امشب با رویارویی پی‌اس‌جی و سیتی در پاریس، دور رفت آن تمام می‌شود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چمپیونزلیگ با آغاز مرحله نیمه‌نهایی به اوج حساسیت و جذابیت رسیده است، مرحله‌ای که از دیشب با بازی چلسی و رئال آغاز شد و امشب با رویارویی پی‌اس‌جی و سیتی در پاریس، دور رفت آن تمام می‌شود.

رویارویی مالکان ثروتمند قطری و اماراتی

دومین بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مصاف دو تیم ثروتمند اروپاست، دو تیمی که در یک دهه گذشته با مالک‌های عرب‌شان رؤیا‌های بزرگی را در قاره سبز برای خودشان تصور کرده‌اند که بالاترین آن قهرمانی در لیگ قهرمانان است. با این حال نه سیتی و نه پی‌اس‌جی تا امروز نتوانسته‌اند به این هدف برسند تا ناصرالخلیفی، مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن و منصور بن‌زاید آل‌نهیان، مالک اماراتی منچسترسیتی هنوز با وجود پول‌پاشی‌های زیادی که انجام داده‌اند به قله هدف‌شان نرسیده باشند.

حالا فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا در حالی به نیمه‌نهایی رسیده که این دو تیم ثروتمند به هم رسیده‌اند و پی‌اس‌جی در پاریس میزبان سیتی است. نبرد شاگردان پوچتینو و گواردیولا که یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های فصل جدید لیگ قهرمانان است. منچستری‌ها با حذف بورسیا دورتموند و کنار گذاشتن یاران هالند پا به نیمه‌نهایی گذاشته‌اند، اما پاریسی‌ها رقیب سرسخت‌تری پیش‌رو داشتند و بایرن، نایب‌قهرمان دوره گذشته را در مجموع دو بازی رفت و برگشت مغلوب کردند تا یک پای نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۱ یو‌سی‌ال باشند.

دورخیز دوباره پاریسی‌ها

پی‌اس‌جی در حالی امشب در نیمه‌نهایی برای دیدار با سیتیزن‌ها آماده می‌شود که فصل گذشته تا یک قدمی جام رفتند، اما در فینال مغلوب بایرن شدند و دست ستاره‌هایی مانند نیمار و امباپه از رسیدن به جام کوتاه ماند. البته پاریسی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل جاری با شکست بایرن، انتقام شکست سال گذشته را گرفتند و در فصل جاری دوباره برای قهرمانی دورخیز کرده‌اند. آن‌ها امروز یکی از چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی هستند و یک قدم دیگر با فینالیست شدن فاصله دارند و این‌بار می‌خواهند ناکامی فصل پیش با توخل را با پوچتینو جبران کنند. مربی که با تاتنهام سابقه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ دارد، اگرچه آنجا شاگردانش مغلوب کلوپ و لیورپول شدند.

با وجود این ناکامی، سرمربی آرژانتینی پی‌اس‌جی با ستاره‌ای به نام امباپه که برای گرفتن جای مسی و رونالدو بالاترین انگیره را دارد در کنار نیمار و دیگر ستاره‌هایش به دنبال شکستن طلسم لیگ قهرمانان هم برای پی‌اس‌جی و هم برای خودش است. پوچتینو می‌گوید: «هدف تیم در ۱۰ سال گذشته بردن قهرمانی در چمپیونزلیگ بوده و باشگاه خیلی سخت برای رسیدن به این هدف و قهرمانی تلاش کرده است. این همان آخرین قدم است که همیشه سخت‌ترین است. اگر یادتان باشد در تاتنهام هم همیشه موضوع همین بود که سخت‌ترین گام، برداشتن همان گام آخر است، اما پاری‌سن‌ژرمن اکنون به آنجا رسیده و موضوع فقط بردن است.»

انگیزه پاریسی‌ها برای شکستن طلسم قهرمانی‌شان در یو‌سی‌ال در شرایطی است که آن‌ها در فصل جاری لیگ فرانسه مانند فصل‌های گذشته دیگر صدرنشین بلامنازع نیستند و در حال حاضر تیم دوم هستند و لیل را به عنوان رقیب اصلی‌شان در صدر می‌بینند. هرچند که موناکو و لیون هم با فاصله کم در تعقیب پی‌اس‌جی هستند تا آن‌ها در لوشامپیونه یک رقابت نزدیک را برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.

عطش سیتی برای جام

در طرف دیگر سیتیزن‌ها برخلاف پی‌اس‌جی با توجه به فاصله امتیازی ۱۰ امتیازی با تیم دوم جدول، فاصله زیادی تا تکرار قهرمانی در لیگ جزیره ندارند. شاگردان پپ، اول هفته هم با برد مقابل تاتنهام، قهرمان جام اتحادیه شدند تا در بهترین شرایط برای رویارویی با پاریسی‌ها آماده و به یک قهرمانی دیگر نزدیک شوند.

سیتیزن‌ها هم مانند پی‌اس‌جی عطش قهرمانی در اروپا را دارند و حالا که به نیمه‌نهایی رسیده‌اند، نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند و امشب در راند اول صعود به فینال در پاریس مهمان پاری‌سن‌ژرمن هستند. گواردیولا در آستانه این بازی وعده می‌دهد که سیتیزن‌ها اگرچه رقیب سرسختی پیش‌رو دارند، اما سیتی می‌خواهد شخصیت تیمی‌اش را نشان دهد: «پاری‌سن‌ژرمن، به خصوص در امور دفاعی تیمی سازمان یافته است، اما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان تفاوتی ندارد حریف شما رئال‌مادرید، چلسی یا تیم دیگری باشد. باید باز هم شخصیت تیمی خود را برابر پاری‌سن‌ژرمن نشان دهیم و تلاش می‌کنیم قادر به انجام این کار در خانه حریف باشیم. ستاره‌های پاریس نه‌تن‌ها نیمار، کیلیان امباپه و آنخل دی‌ماریا، بلکه بازیکنانی مانند مارکو وراتی و لئاندرو پارادس هستند که بازیکنان باکیفیتی محسوب می‌شوند. کنترل کردن پاری‌سن‌ژرمن در تمام طول ۹۰ دقیقه دشوار است، اما تلاش می‌کنیم موفق به انجام این کار شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار