کد خبر: 1045684
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته و ذخیره‌سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبار‌ها خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضای تفاهمنامه تأمین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به بسترسازی و فراهم‌آوری زمینه‌های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید است. باید بخش تولید برای سرمایه‌گذاری سودآور باشد تا سرمایه‌های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند. وی با اشاره به اینکه از طریق سیاست‌های تأمین مالی دولت که تکالیف و وظایف قانونی آن است، مانند تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است، گفت: بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بخش تولید تسهیلات بانکی ارائه شده، یعنی از میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی در سال گذشته نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

وی در ادامه از رشد صنعتی ۸ درصدی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تجارت خارجی کشور در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار و میزان تأمین کالا (واردات و صادرات) ۱۴۶ میلیون تن بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار