کد خبر: 1045567
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
مؤسسه قدر ولایت با محوریت انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد
مؤسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت «حرم در انتظار ما» را با محوریت انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیتنامه خود جمله عجیب و بسیار مهم و سرنوشت‌سازی دارند، آنجا که از عمق اعتقاد و صمیم قلب و شدت علاقه به مردم، می‌نویسند:

«امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند... خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است... والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت‌الله الحرام و مدینه حرم رسول‌الله و نجف و کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند».

قطعاً این جملات، مفهوم همان جملات نورانی است که از حضرت امام خمینی (ره) به یادگار مانده است که:
«حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است، برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام، همه انبیا از صدر عالم تا حالا آمدند برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهدت کردند و خودشان را فدا کردند» (صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۳۶۶)؛ و آنجا که می‌فرمایند: «اگر خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند» (صحیفه امام، ج ۱۷، صص ۳۸۴ و ۴۰۶).

این کتاب برای عموم مردم و همه کسانی که حق رأی دارند، مفید و لازم است، لیکن با رویکرد اختصاصی جوانان و به ویژه گفتمانی با رأی‌اولی‌ها تهیه شده و در دو فصل مطالب متنوعی را ارائه کرده است. در فصل اول کتاب مسائلی همچون اختیار انسان، رابطه این اختیار با انتخاب، رابطه انتخاب با تعیین ملاک‌های متناسب با هر انتخاب، شایسته‌گزینی در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین انتخاب‌ها، حق انتخاب و مسئولیت‌پذیری در برابر شرایط مختلف، بررسی شده است. انگیزش حس حمایت و حضور و دفاع از حرم در جوانان و رأی اولی‌ها حاصل بحث این فصل است.

در فصل دوم درباره انتخابات و اهمیت و وزن آن در جمهوری اسلامی و به طور ویژه انتخابات «ریاست جمهوری» بحث شده است. دعوت به مشارکت گسترده و حضور هر ایرانی دارای حق رأی در انتخابات و ملاک‌های کاندیدای اصلح که می‌تواند حرم را محافظت و بر اقتدار و عظمت آن بیفزاید، از دیدگاه امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی در این فصل آمده است. همچنین فرمولی برای تعیین امتیاز و نمره کاندیدا‌ها پیشنهاد شده است که کار انتخاب اصلح را روان و دقیق می‌نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار