کد خبر: 1045521
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
آیت‌الله رئیسی:
رئیس قوه قضائیه گفت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی گردد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با قدردانی از همت مضاعف همکاران قضایی در ایام کرونایی برای رسیدگی به پرونده‎‌ها و کار مردم متذکر شد: امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی و راهبرد ما ایجاد امید است تا مردم احساس کنند کارشان در ادارات و سازمان‌ها به سهولت و سرعت انجام می‌شود.

آیت‎الله رئیسی تأکید کرد: وقتی یک خانم یا آقایی برای تظلم خواهی به یک واحد قضایی مراجعه می‌کند، نباید دغدغه دیگری بر رنج و دغدغه‌‎اش اضافه شود، بلکه باید مشکل او را در سریع‎‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «سالگرد حادثه طبس» و «آغاز عملیات بیت‎المقدس»، شکست مفتضحانه ارتش امریکا در طبس و پیروزی ملت ایران در عملیات بیت‌المقدس را از عنایات الهی دانست که موجب ناامیدی دشمن و امیدواری ملت‎های مسلمان شد.

آیت‎الله رئیسی افزود: دست قدرت خدا یاور همه کسانی است که در مسیر الهی حرکت می‌کنند و توجه به آیات و امداد‌های الهی انسان را در دفاع از ارزش‌های الهی استوارتر می‌کند تا بداند ایستادگی و مقاومت او را به هدفش می‌‎رساند و می‌‎تواند گشایش ایجاد کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز لغو همه تحریم‌‎‌ها و راستی آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود، به کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش «شوراها» را نهادی برآمده از قانون اساسی و جلوه‎ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست و گفت: شورا‌ها از دستاورد‌های مثبت قانون اساسی هستند و تلاش‌های خوبی هم برای گره‌‎گشایی از امور داشته‌‎اند، اما با آسیب‌‎‌هایی نیز مواجه شده‌‎اند. برخی شورا‌ها خدمات زیادی انجام داده‌اند و خوشنام هستند و مردم هم به آن‌ها اعتماد دارند، اما برخی نیز مشکلاتی داشته‌‎اند که پرونده‌‎های متعدد و قابل توجهی برای آن‌ها در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است. آیت‌‎الله رئیسی افزود: برخی شورا‌ها خدمات زیادی انجام داده‌اند و خوشنام هستند و مردم هم به آن‌ها اعتماد دارند، اما برخی نیز مشکلاتی داشته‌‎اند که پرونده‌‎های متعدد و قابل توجهی برای آن‌ها در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس قوه قضائیه در عین حال خاطر نشان کرد: نهاد شورا‌ها دارای مشکلاتی ساختاری است که اگر به آن‌ها توجه نشده و این مشکلات به‌صورت ریشه‌‎ای حل نشوند، همواره شاهد بروز آسیب‌‎‌ها و مشکلات خواهیم بود. آیت‌‎الله رئیسی با بیان اینکه همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرنده‎های مربوط به شوراها، آسیب‎‌ها را احصا کرده‌‎اند که جمع‌‎بندی آن را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار می‎دهند، از مسئولان مربوطه خواست که حل مشکلات ساختاری شورا‌ها را با جدیت پیگیری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار