کد خبر: 1045494
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
شهردار و مدیرعامل باشگاه شهرداری گرگان گفت: ما به صورت رسمی جشن قهرمانی برگزار نکردیم و این هواداران هستند که خودشان خود جوش جشن گرفته‌اند اما می‌شد این اتفاق را مدیریت کرد.
عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی تاریخی گرگانی‌ها در لیگ برتر بسکتبال توضیح داد: طی چند سال اخیر تحولی در بسکتبال گرگان به وجود آمد و ما تلاش کردیم در این بخش توجه بیشتری از طرف شهرداری‌ داشته باشیم و برنامه ریزی کردیم که برای اولین بار تیم شهرداری گرگان را قهرمان لیگ کنیم که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

او افزود: ما در سال ۹۷ نایب قهرمان شدیم و سال ۹۸ هم تیم خوبی داشتیم که متاسفانه بخاطر ‌کرونا مسابقات تعطیل و بلاتکلیف ماند، در حالی که ما مدعی بودیم. امسال با ادامه همان روند البته با یک ساز و ‌کار و مدیریت منسجم‌تر، بازیکنان خوب، بالا بردن توان فنی و پشتیبانی تیم و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پشتیبانی از تیم، خوشبختانه تا فینال بدون شکست پیش رفتیم و در فینال هم با سه برد و یک باخت مقابل مهرام قهرمان شدیم.

مدیرعامل باشگاه شهرداری گرگان ادامه داد: این قهرمانی آرزوی چند دهه مردم شهر گرگان بود، گرگانی که مردمش با بسکتبال گره خورده‌اند، با بسکتبال زندگی می‌کنند و آن را می‌فهمند. خوشحالیم که شهرداری این موضوع را پیگیری کرد و بارها اعلام کرد که پیگیری بسکتبال یک موضوع اجتماعی است. چون‌ می‌تواند شادی و نشاط زیادی را در شهر ایجاد کند، اتفاقی که طی یکی دو روز اخیر افتاد. بسکتبال می‌تواند شهرداری را در رسیدن به اهداف دیگر یاری کند که خوشحالیم این اتفاق افتاد.

او در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری جشن قهرمانی در گرگان با این شرایط کرونا درست بود؟ اظهار کرد: حقیقتا ما هیج جشنی برگزار نکرده‌ایم و هر آنچه که در دو سه روز اخیر اتفاق افتاد مردم خودشان برگزار کرده‌اند و حتی همه مدیران و همکاران ما در شب برگزاری جشن هم در محل کار و منزلشان بودند. ما برنامه‌ریزی قبلی برای برگزاری جشن به صورت رسمی نداشتیم، اما در این شرایط پیش بینی می‌شد که جوانان و علاقمندان بسیار گرگانی این اتفاقات را رقم بزنند.

دادبود ادامه داد: به همین دلیل شهرداری پیشنهاداتی هم برای مدیریت این موضوع داشت که متاسفانه مورد قبول قرار نگرفت. به نظرم چون این موضوع رها و قرار شد کاری صورت نگیرد اینطور شد، شاید اگر اقداماتی پیش بینی می‌شد اینطور صورت نمی‌گرفت. ما از چند روز قبل پیش بینی کرده بودیم و می‌گفتیم که فشار زیادی از سوی هواداران به روی ‌ما هست، اما از همینجا اعلام می‌کنم که شهرداری گرگان در این شرایط سخت کرونایی جشن رسمی برگزار نکرده و نمی‌کند. همین الان هم تقاضای زیادی از سوی هواداران برای دیدار با بازیکنان به شهرداری هست، هواداران به صورت خود جوش تجمع می‌کند و شهرداری دوست ندارد اینطور برگزار شود، حتی عزیزان را متفرق می‌کنیم.

او افزود: به نظرم می‌شد این موضوع را بهتر رقم زد، اما چون پاسخ مناسبی از سوی نسبت به این درخواست داده نشد، مخالفت صرف باعث رخ دادن یک اتفاق غیر منتظره و مدیریت نشده شد.

شهردار گرگان در پاسخ به این سوال که چه‌ کسانی‌ مخالفت کردند؟ گفت: ستاد مبارزه با کرونا و دیگر سازمان‌ها مخالف بودند که البته حق هم دارند اما اگر در چنین مواقعی مدیریت نباشد چنین مشکلاتی هم رخ می‌دهد که امیدوارم در آینده شاهد چنین مواردی نباشیم.

تیم شهرداری گرگان به دلیل مشکلاتی از فصل قبل، تیمی بود که خیلی دیر بسته شد اما توانست در پایان عنوان قهرمانی را به دست آورد. دادبود درباره مدیریت این موضوع نیز گفت: همانطور که می‌دانید از فصل قبل گله داشتیم‌ چون ما تیم خوبی بودیم و باید فصل قبل تعیین تکلیف می‌شد، اما بنا به دلایلی فدراسون این کار را نکرد که ناراحتی‌هایی هم پیش آمد. در رابطه با این موضوع دعوتی از سوی رئیس فدراسیون صورت گرفت که بنده با رییس فدراسیون نشستی را برگزار کردیم و آنجا مقرر شد ما تیم داری کنیم و در کنارش هم راجع به تعیین تکلیف فصل قبل هم پیگیری کنیم. با توجه به اینکه وزارت ورزش هم ورود کرده بود و باید سهمیه آسیایی فصل قبل هم برای گرگان لحاظ می‌شد و از این قبل مسائل.

او افزود: البته این‌ جلسه خیلی دیر اتفاق افتاد، اما بلافاصله با آقای شاهین‌طبع به توافق رسیدیم و تیم مدیریتی هم تشکیل شد تا سریعا با بازیکنان مد نظرمان به ویژه بازیکنی مثل «پری‌ پتی» که علاقمند ادامه فعالیتش در گرگان هم بود به توافق برسیم که اینطور هم شد. با تمرکز خوبی که شهرداری امسال روی تیم داشت تلاش کرد تا با همه امکانات موجود خیلی خوب از تیم پشتیبانی کند. خوشبختانه‌ هر آنچه مد نظر بود هم رخ داد و قهرمان شدیم.

شهردار گرگان در پاسخ به این سوال که آیا از الان برای فصل بعد لیگ بسکتبال برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ توضیح داد: قطعا با اتفاقی که افتاد شهرداری برای سال بعد هم برنامه دارد. ما الان قطعا نماینده ایران در آسیا هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم. ضمن اینکه باید مدافع عنوان قهرمانی هم باشیم و از همین الان در حال برنامه‌ریزی و مذاکرات هستیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک تیم پرطرفدار شهرستانی از برگزاری بدون تماشگر مسابقات آن هم به میزبانی تهران در این فصل رضایت دارند؟ اظهار کرد: به نظرم می‌شد برنامه‌ریزی دیگری انجام بدهیم چون شرایط کرونا هم در همه جای کشور حاکم است و نباید تیم‌ها را از میزبانی محروم کرد. نگاه ما الان هم همین است. ما تیمی هستیم که توان و ظرفیت بالایی در تماشاچی و علاقمندان به تماشای بازی‌ها از نزدیک داریم. این یک ظرفیت بی‌نظیر برای گرگان در کشور است، مخصوصا برای شهرداری که اولویت مردمش هستند. داشتن میزبانی بسیار مهم است و از الان در مورد این موضوع درخواست می‌کنیم تا گرگان را از میزبانی محروم نکنند. مردم گرگان بسکتبال را دوست دارند و ان‌شاءالله با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم حداقل در شهر خودمان بازی کنیم که به نظرم امسال باید این کار صورت بگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار