کد خبر: 1045482
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
در نشست جبهه اصلاحات ایران سازوکار تعیین نامزدهای نهایی این جبهه مشخص و مقرر شد ۲۱ اردیبهشت نامزدهای نهایی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.

سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: نشست جبهه اصلاحات ایران عصر امروز به ریاست بهزاد نبوی برگزار و اصلاح‌طلبان استراتژی های انتخاباتی خود را به تصویب رساندند.

آذر منصوری درباره نشست امروز اصلاح طلبان گفت که قرار شد تا ۱۱ اردیبهشت اعضا پیشنهادات خود را در رابطه با کاندیدای مورد حمایت خود به دبیرخانه جبهه اصلاحات ارائه کنند. قرار شد در جلسه مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه از میان کاندیدایی که نامشان به دبیرخانه رسیده است،‌ افرادی که از سوی حداقل ۱۰ نفر از اعضای مجمع ملی پیشنهاد شدند، مورد رای گیری قرار گیرند و کسانی که حائز یک سوم ‌‌آرا باشند در جلسات بعدی مجمع ملی که در فاصله روزهای دوشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۱۸ اردیبشهت برگزار می‌شود، رای گیری صورت گرفته شود.

منصوری گفت: کسانی که در نهایت حائز دو سوم آرای اعضای مجمع ملی شدند، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به عنوان نامزدهای نهایی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که کسانی که ابراز تمایل به کاندیداتوری نکرده‌اند ولی اسم آنها در مجمع ملی از سوی تعدادی از اعضای مجمع مطرح شده، تکلیف‌شان چه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: هرکس که حداقل ۱۰ نفر از اعضا نام او را مطرح کرده باشند فارغ از اینکه اعلام کاندیداتوری کرده باشد یا نه، مورد بررسی اعضای جبهه قرار می‌گیرد.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران همچنین در پاسخ به این سوال که اشخاصی که حائز یک سوم آرا شده است ولی دعوت جبهه اصلاحات را در ادامه نپذیرند آیا در مراحل بعدی نیز نام آنها مطرح و مورد بررسی قرار خواهند گرفت؟ تصریح کرد: برای مرحله‌ای که رای‌گیری با حدنصاب دو سوم آرا است حتما افرادی که نامشان در دور اول مطرح شده، باید تا آغاز مرحله نهایی بررسی‌ها کاندیداتوری خود را اعلام کرده باشند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که به عنوان کاندیدا مطرح هستند، اگر می‌خواهند به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران قرار گیرد، حتما باید توسط حداقل ۱۰ نفر از اعضای جبهه مورد حمایت قرار گیرند و اینطور نیست که صرفاً اشخاص با معرفی خود به عنوان یک چهره منتسب به جریان اصلاحات در مکانیزم بررسی جبهه اصلاحات قرار گیرند.

منصوری خاطرنشان کرد: در مرحله سوم بررسی برنامه کاندیداها،‌ اشخاص مطرح شده حتما باید در جلسه مجمع ملی حضور پیدا کنند و از برنامه‌های خود دفاع کنند و به پرسش اعضای مجمع پاسخ بدهند و بعد از آن رای‌گیری در رابطه با این اشخاص صورت می‌گیرد.

وی گفت:‌ اگر در نهایت بیش از یک نامزد حائز دو سوم آرای اعضای مجمع عمومی قرار گیرند، گزینه نهایی جبهه اصلاحات ایران براساس نتایج نظرسنجی که پس از مناظرات انتخاباتی، انجام می‌شود، انتخاب می‌شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: بنای ما این است که به شکل ایجابی در معرفی کاندیداهای خود تلاش کنیم و علیه هیچ یک از کاندیدای منتسب به جریان اصلاحات صحبت نکنیم تا زمانی که با سازوکاری که تعریف شده به کاندیداهای نهایی جبهه اصلاحات برسیم تا در نهایت از میان این کاندیدای معرفی شده حمایت صورت گیرد تا هر یک از این کاندیداها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان معرفی شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار