کد خبر: 1045392
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
نگاهی به بازی‌های امشب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
در حالی امشب سه نماینده ایران در شب دوم دور برگشت به میدان می‌روند که برخلاف پرسپولیس که صعودش را به مرحله حذفی قطعی کرده است، استقلال، فولاد و تراکتور چشم به دو بازی آخرشان برای حضور در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا دارند تا در کنار شاگردان گل‌محمدی قرار بگیرند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حال نزدیک شدن به روز‌های پایانی است و در ادامه این مسابقات پس از تساوی بامداد یک‌شنبه استقلال در آخرین بازی دور چهارم، امشب در شروع دور پنجم مرحله گروهی پرسپولیس، فولاد و تراکتور به مصاف رقبای‌شان می‌روند.

پرسپولیس؛ امضای صدرنشینی با الوحده

قرمز‌ها تا اینجای کار نه تنها بهترین کارنامه را در بین تیم‌های ایرانی داشته‌اند، بلکه اولین تیم غرب آسیا هستند که صعودشان را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کرده‌اند، آن هم در هند، کشوری که این روز‌ها بالاترین میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا در جهان را دارد و شرایط وحشتناکی را سپری می‌کند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی امشب در بازی برگشت مقابل الوحده امارات قرار می‌گیرند که با چهار برد از چهار بازی و با کسب ۱۲ امتیاز، نمایش مقتدرانه‌ای در آسیا داشته‌اند تا مانند سه فصل گذشته نام‌شان در بین مدعیان قرار بگیرد. پرسپولیس با چنین عملکردی تیم اول گروه E است و امروز در دیدار مقابل الوحده تنها با یک مساوی نیز جایش را در صدر جدول به عنوان تیم اول صعود‌کننده از این گروه قطعی می‌کند تا بازی آخر مقابل الریان برای قرمزپوشان جنبه تشریفاتی و تدارکاتی پیدا کند.

گل‌محمدی در شرایطی تیمش را امشب مقابل شاگردان تن کاته راهی میدان می‌کند که آن‌ها در بازی رفت که ۲۵ فروردین برگزار شد با تک‌گل سیدجلال حسینی توانستند حریف اماراتی‌شان را از پیش‌رو بردارند و کارشان را در لیگ قهرمانان با پیروزی شروع کنند. حالا پرسپولیسی‌ها در بازی امشب اگرچه حتی با یک امتیاز هم صدرنشینی‌شان را در این گروه قطعی می‌کنند، اما به گفته حمید مطهری، مربی پرسپولیس که دیروز به جای یحیی گل‌محمدی به نشست خبری آمده بود، آن‌ها تنها برای برد وارد زمین می‌شوند و از تساوی متنفرند: «خیلی برایمان مهم است که نتیجه بازی را به نفع خودمان کنیم. ما عادت داریم به بزرگی و بردن و این در ژن ماست که برای هر بازی تلاش کنیم و بجنگیم.»

در طرف دیگر الوحده که با هفت امتیاز تیم دوم جدول است، به گفته سرمربی هلندی‌اش برای اینکه شانس‌شان برای صعود به خطر نیفتد با انگیزه برد مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، اگرچه غیبت سه مهره کلیدی این تیم که شاخص‌ترین آن‌ها اسماعیل مطر است، کار را برای سفیدپوشان اماراتی برابر پرسپولیس سخت‌تر از قبل کرده است.

استقلال؛ کار صعود گره خورد

پس از دو برد متوالی در گروه مرگ، استقلالی‌ها در دو بازی بعدی‌شان با باخت و تساوی که مقابل الدحیل کسب کرده‌اند رنگ پیروزی را ندیده‌اند تا مأموریت صعود آبی‌ها دشوار شود. شاگردان فرهاد مجیدی پس از باخت ۴ بر ۳ به الدحیل در بازی رفت، بامداد یک‌شنبه هم در شروع دور برگشت برابر شاگردان صبری لاموشی الجزایری به میدان رفتند و در پایان به تساوی ۲ – ۲ رسیدند. اگرچه برخلاف بازی هفته گذشته دو تیم در مسابقه بامداد یک‌شنبه، آبی‌ها سازماندهی بهتری داشتند و با پر کردن خلأ‌هایی که بین خطوط دیده می‌شد، نمایش بهتری را نسبت به الدحیل داشتند، اما باز هم ضعف خط دفاعی در یارگیری سبب شد آبی‌پوشان از همان بازیکنی که در بازی قبلی سه گل خورده بودند در بازی برگشت هم دو گل دریافت کنند تا گل‌های شیخ دیاباته و مهدی قایدی برای پیروزی کافی نباشد و اولنگای کنیایی آن‌ها را جبران کند.

با توجه به تساوی استقلال و الدحیل و برد ۲ بر یک الاهلی مقابل الشرطه، جنگ صعود در گروه C به بالاترین حد خود رسیده است. الدحیل با هشت امتیاز صدرنشین است، استقلال با هفت امتیاز در رده دوم قرار گرفته و الاهلی هم با وجود هفت امتیازی بودن به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم ایستاده است. الشرطه نیز بدون امتیاز در رده آخر است. با توجه به جدول گروه C، هر سه تیم اول تا سوم دارای شانس صعود هستند و بازی بعدی استقلال با الاهلی می‌تواند تکلیف معادلات این گروه را روشن کند.

‌آبی‌پوشان برای اینکه خیال‌شان از رفتن به جمع ۱۶ تیم مرحله بعد راحت باشد، چاره‌ای جز تکرار برد دور رفت مقابل نماینده سعودی ندارند. اگرچه شاید مجیدی با داشتن مهاجمان آماده خیالش از گلزنی راحت باشد، اما ضعف‌های خط دفاع و اشتباهات فردی آبی‌ها در صورتی که مقابل الاهلی تکرار شود، می‌تواند خیلی زود رؤیای قهرمانی که مجیدی قول آن را به هواداران استقلال داده بود نقش بر آب کند.

فولاد؛ مصاف حیاتی با السد

شاگردان نکونام پس از یک شروع خوب در آسیا با دو نتیجه‌ای که در دو بازی آخرشان مقابل النصر به دست آورده‌اند، کارشان برای صعود به، اما و اگر کشیده است. اهوازی‌ها با پنج امتیاز از چهار بازی تیم سوم گروه D هستند و النصر هشت امتیازی و السد هفت امتیازی را بالای سرشان در رده‌های اول و دوم می‌بینند تا با توجه به این فاصله کار صعودشان به مرحله حذفی سخت شود. فولاد که در آخرین بازی اسیر اشتباهات فردی و کم‌تجربگی بازیکنانش مقابل ستاره‌های گرانقیمت النصر شد، امشب به مصاف السد می‌رود. مسابقه‌ای که تنها پیروزی در آن است که می‌تواند اختیار صعود را در دست خود فولادی‌ها نگه دارد و تساوی مانند بازی رفت برای‌شان ارزشی ندارد.

تراکتور؛ پاختاکور پل صعود؟

تبریزی‌ها امشب در حالی در بازی دوم خود در دور برگشت مقابل پاختاکور قرار می‌گیرند که پس از سه تساوی در دور رفت با پیروزی که مقابل نیروی هوایی عراق در آغاز دور برگشت به دست آوردند، به صعود امیدوار شده‌اند. در گروه B الشارجه با هشت امتیاز در صدر است، تراکتور با شش امتیاز تیم دوم، پاختاکور با سه امتیاز و نیروی هوایی با دو امتیاز تیم‌های سوم و چهارم هستند. با توجه به این شرایط، قرمز‌های تبریزی امروز با پاختاکور روبه‌رو می‌شوند، دیداری که پیروزی در آن می‌تواند امید‌های صعود تراکتور را همچنان زنده نگه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار