کد خبر: 1045330
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که از ابتدای هفته جاری طرح بخشودگی جریمه دیرکرد دوبرابری جرایم رانندگی آغاز شده و تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ عین‌الله جهانی دراین باره گفت: با پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و موافقت مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا با هدف مساعدت به شهروندان جرایمی که در سال‌های گذشته بدلیل عدم پرداخت به موقع مشمول جریمه دیرکرد دو برابری شده‌اند، بخشیده شده و این جریمه‌ها به مبلغ اصلی جریمه برگردند.

وی با بیان اینکه تمام جرایمی که تا پایان سال ۹۹ به عنوان معوق مانده بود و مشمول دوبرابری شده بود، به رقم اصلی خود برگشته است، گفت: رانندگان وسایل نقلیه که دارای چنین جرائمی هستند از امروز تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که از این بخشودگی استفاده کنند، در غیر اینصورت رقم دوبرابر شده برای جرائم رانندگی دوباره اعمال خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره اینکه کدام جرائم مشمول بخشش دوبرابری جریمه دیرکرد شده‌اند گفت: جرائمی که به وسیله دوربین‌ها ثبت شده، دوبرابر نخواهد شد و بنابراین بخشودگی نیز شامل آن نمی‌شود، اما دیگر جرائم چنانچه که طی دو ماه پرداخت نشود، مشمول جریمه دوبرابر دیرکرد خواهند شد که همانطور که گفتم جریمه دوبرابری دیرکرد تا پایان سال ۹۹ بخشیده شده و تنها اصل جریمه باید پرداخت شود.

جهانی با بیان اینکه بخشودگی دوبرابر جرایم به طور سیستمی در مورد جریمه‌های واجد شرایط اعمال شده است، گفت: با این وجود شهروندان می‌توانند برای اطلاع از جرائمی که به اصل مبلغ خود بازگشته به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و لیست جرائم مذکور را دریافت کنند.

وی در مورد نحوه پرداخت جرائم نیز گفت: با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و نیز استفاده از درگاه‌های بانکی بانک‌های عامل و طرف قرارداد با پلیس راهور شامل بانک‌های مهرایران، پاسارگاد، ملی، سینا، پارسیان، کشاورزی و تجارت می‌توان نسبت به پرداخت جرائم اقدام کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین تاکید کرد که این بخشودگی جرائم شامل بخشودگی اصل جریمه یا پاک کردن خلافی نیست و تنها جریمه‌های دوبرابری دیرکرد بخشوده شده و اصل مبلغ جریمه باید پرداخت شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار