کد خبر: 1045310
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان با بیان اینکه ۲ نماینده از ایران در اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم عازم رقابت‌های آسیایی کسب سهمیه المپیک می‌شوند، گفت: کار بسیار سختی مقابل نفرات مطرح آسیا در پیش داریم.
مهرو کمرانی در گفتگو با ایسنا، درباره زمان قطعی شدن نام ۲ نماینده تیم ملی تکواندوی ایران برای حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، اظهار کرد: قرار است ۲ نماینده در اوزان یک و دو (۴۹- و ۵۷- کیلوگرم) به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در اردن اعزام شوند و هفته آینده اسامی این دو ورزشکار قطعی خواهد شد. از میان مهلا مومن زاده و غزل سلطانی در وزن اول و ناهید کیانی و یلدا، ولی نژاد در وزن دوم، ۲ نماینده اعزامی ایران به رقابت‌های کسب سهمیه معرفی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ایران، درباره خروج زهراپور اسماعیل تکواندوکار وزن هشتم از اردوی تیم ملی و اینکه چرا وی با وجود کسب مدال طلا در تورنمنت ترکیه عازم رقابت‌های کسب سهمیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پشت سر پوراسماعیل، ما نفر دیگری در وزن او نداشتیم تا اگر خدایی ناکرده در اردو‌ها مشکلی پیش آمد نفر بعدی را جایگزین کنیم، اما در اوزان یک و دو حداقل یک جایگزین داشتیم. در نهایت با بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم دراوزان یک و دو نمایندگانمان را به مسابقات کسب سهمیه اعزام کنیم.

وی ادامه داد: قصد داشتیم پوراسماعیل را در تورنمنت ترکیه محک بزنیم، اما متاسفانه حریفان اصلی او از ازبکستان، اردن و قزاقستان به ترکیه نیامدند. حریف ازبک پیش از این ۲ مرتبه با پوراسماعیل مبارزه کرده بود که هر ۲ بار به برتری رسیده بود. اردنی‌ها نیز تصمیمشان مبنی بر اینکه در کدام اوزان می‌خواهند نماینده به مسابقات کسب سهمیه بفرستند را اعلام نکرده‌اند. درست است پوراسماعیل در ترکیه به مدال طلا رسید و نمایش خوبی داشت، اما هدف ما این بود که او در مبارزه با یک یا دو تکواندوکار برتر آسیا محک جدی بخورد، اما نمی‌دانم چرا این‌بار نیز قسمت نشد. او سنی ندارد و از آینده درخشانی برخوردار است. قطعا کادرفنی توجه جدی به نفراتی مثل پوراسماعیل دارد و ما موظف هستیم از تمام سرمایه‌هایمان به خوبی محافظت کنیم.

کمرانی درباره پیش بینی خود از کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها، گفت: واقعا کار سختی داریم. نفراتی که از آسیا هنوز نتوانسته‌اند سهمیه المپیک بگیرند، در رده‌های ۱۰، یازده رنکینگ هستند و حتی کسانی که سهمیه گرفته‌اند را در بعضی مبارزات نیز پیش از این شکست داده‌اند، اما با بدشانسی هنوز موفق نشده‌اند به سهمیه المپیک برسند. ملی پوشان ما هر چند تجربه خیلی کمتری از رقبای مطرح خود دارند، اما انگیزه زیادی دارند تا بهترین نمایش را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نفرات خوب دنیا اکثرا در آسیا هستند در حالی که ۴ سال پیش بر عکس بود و نفرات خوب بیشتر در اروپا بودند. در این رقابت‌ها نفرات فینالیست به سهمیه المپیک می‌رسند و نمایندگان ما قطعا برای رسیدن به فینال حداقل با یک تکواندوکار سطح بالا باید مبارزه کنند. تمام تلاشمان را می‌کنیم و امیدوارم با کسب نتیجه خوب به هدفمان برسیم و خستگی اردو و تمرینات در فضای قرنطینه از تنمان خارج شود. امیدوارم با دعای خیر مردم به نتایج خوبی در این مسابقات برسیم و مزد زحماتمان را بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار