کد خبر: 1045304
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
مصاف استقلال ایران و الدحیل قطر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.
 در جریان هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الدحیل قطر به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت.

گل‌های این بازی را مایکل اولونگا در دقایق ۴۵ و ۵۹ برای الدحیل قطر به ثمر رساند و شیخ دیاباته در دقیقه ۲۷ و مهدی قایدی در دقیقه ۶۱، گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

با این نتیجه الدحیل قطر با ۸ امتیاز در صدر جدول گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند و استقلال با ۷ امتیاز با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تیم الاهلی عربستان که هم‌امتیاز این تیم است، به رده دوم جدول بازگشت.

نیمه اول

در دقایق اول این بازی، توپ و میدان بیشتر شاگردان فرهاد مجیدی بود و آبی‌ها سعی داشتند روی دروازه حریف فرصت گلزنی ایجاد کنند، اما تلاش استقلال به غیر از چند فرصت نصفه و نیمه، نتیجه دیگری نداشت.

در ادامه تیم الدحیل مقداری به جلو کشید و سعی داشت با هجوم به نیمه زمین استقلال، دروازه رشید مظاهری را تهدید کند.

در دقیقه ۱۹ بازی، معز علی با هجوم به محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت مناسب شد، اما شوت این بازیکن را رشید مظاهری دفع کرد. در ادامه الدحیل بازهم روی نقطه کرنر فرصتی گلزنی داشت که دروازه‌بان آبی‌ها مانع گلزنی قرمزپوشان قطری شد.

فشار تیم الدحیل بعد از این موقعیت‌ها بازهم ادامه داشت، اما دفاع تیم استقلال و حضور رشید مظاهری باعث شد نتیجه بازی با تساوی بدون گل پیش برود.

استقلال در دقیقه ۲۵ بازی روی فرار فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه پنالتی شد و در ادامه توسط شیخ دیاباته روی نقطه پنالتی به گل اول رسید تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی‌پوشان پیش برود.

بازی بعد از گل اول استقلال شکل متعادل‌تری به خود گرفت. الدحیل بعد از دریافت گل اول سعی داشت با حضور در نیمه زمین استقلال نتیجه بازی را تغییر دهند، اما آبی‌پوشان سعی در مدیریت بازی داشتند تا نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کنند.

مهدی قایدی در دقیقه ۳۶ این بازی با حضور در نیمه زمین الدحیل حرکتی انفجاری به سمت محوطه جریمه الدحیل داشت و با دریبل چند بازیکن شوتی روانه دروازه حریف کرد که با واکنش صالح زکریا همراه شد.

در ثانیه‌های پایانی نیمه اول داور بازی به سود تیم الدحیل قطر اعلام پنالتی کرد و اولونگا موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کند تا این بازی با تساوی یک بر یک در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم در ابتدای کار بیشتر در میانه میدان در جریان بود، اما رفته رفته تیم استقلال نبض بازی را در دست گرفت تا دوباره بتواند نتیجه بازی را به نفع خود بکشاند.

در دقیقه ۵۲، شیخ دیاباته با پاسی که عارف غلامی میان مدافعان الدحیل قطر ارسال کرد، در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد، اما ضربه او با اختلافی زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

الدحیل قطر در دقیقه ۵۸ این دیدار توانست گل دوم را به ثمر برساند و اولونگا روی یک ضربه آزاد در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد و با ضربه سر دروازه آبی‌پوشان را باز کرد.

اما یک دقیقه بعد استقلال گل تساوی را به ثمر رساند. وریا غفوری با عبور زیبا از بازیکن الدحیل از سمت راست نیمه زمین حریف، مهدی قایدی را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک ضربه بی‌نقص گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

در ادامه بازی شکل متعادل‌تری به خود گرفت و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

شاگردان فرهاد مجیدی در این مدت سعی داشتند روی دروازه الدحیل حملات مختلفی را طرح‌ریزی کنند، اما تلاش آبی‌ها نتوانست به نتیجه مشخصی برسد.

در دقیقه ۸۰، شیخ دیاباته روی یک ضربه آزاد، پشت محوطه جریمه صاحب یک فرصت خوب شد، اما شوت این بازیکن با اختلافی کم از کنار دروازه الدحیل قطر به بیرون رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل برتری ثمری نداشت تا این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (دقیقه ۲۳- هرویه میلیچ)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (دقیقه ۴۵- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵۹- داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۶- محمدحسین مرادمند)، شیخ دیاباته و مهدی قایدی.

ترکیب الدحیل قطر: صالح زکریا، محمد موسی، مدهی بن عطیه، بسام الراوی، اسماعیل محمد، ادمیلسون جونیور، عبدالله الاحراق، سلطان البریک، معز علی (دقیقه ۶۸- بوزیاف)، علی کریمی و مایکل اولونگا.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار