کد خبر: 1045255
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
مردی که راز قتل دوستش را ۱۲‌سال پنهان کرده‌بود مدعی است که همیشه عذاب وجدان داشته‌است. متهم که پس از محاکمه به مرگ محکوم شده هفت‌سال است که در زندان بلاتکلیف به سر می‌برد و در این باره از دادگاه درخواست کمک کرد.
محبوبه قربانی
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۲۵‌بهمن‌سال‌۹۳، زن جوانی به اداره پلیس در شهرستان شهریار رفت و مدعی شد شوهرش به نام یاور قاتل است. او به مأموران گفت شوهرش ۱۲‌سال قبل مرتکب قتل یکی از دوستانش شده است و سالهاست با تهدیدات شوهرش این راز مخفی مانده است.

زن جوان در توضیح گفت: «شوهرم ۱۲ سال قبل با مرد بنگاهداری به نام حامد دوست بود. روزی شوهرم مضطرب وارد خانه شد. وقتی علت را پرسیدم گفت حامد را در یک درگیری به قتل رسانده سپس جسد را داخل چاهی در یک ساختمان نیمه‌کاره رها کرده‌است. از او خواستم خودش را به پلیس معرفی کند، اما مرا تهدید کرد و گفت نباید در این رابطه با کسی حرفی بزنم.»

زن جوان ادامه داد: «سال‌ها گذشت تا اینکه شوهرم این بار دخترم را تهدید کرد و گفت به غیر از حامد یکی دیگر از دوستانش به نام چنگیز را هم به قتل رسانده است. سپس تهدید کرد اگر سر ناسازگاری داشته‌باشیم ما را هم خواهد کشت. در این سال‌ها ساکت بودم و حرفی نزدم تا اینکه مدتی قبل از او طلاق گرفتم و تصمیم گرفتم این راز را بعد از سال‌ها فاش کنم.» مأموران با ثبت این توضیحات، تحقیقات خود را آغاز کردند تا اینکه در روند تحقیقات مشخص شد خانواده حامد سال‌ها پیش اعلام مفقودی کرده بودند و همچنان از او خبری نیست.

با بدست آمدن این اطلاعات، یاور به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد. او در همان بازجویی‌های اولیه به جرمش اقرار کرد و در روند بازجویی‌ها گفت: «من و حامد با هم دوست بودیم. او به همسر سابقم نظر داشت به همین خاطر در یک ساختمان نیمه‌کاره با او قرار گذاشتم تا در این مورد با هم صحبت کنیم. وقتی حامد سر قرار آمد درباره این موضوع با هم صحبت کردیم، اما کار به درگیری کشید. در آن درگیری او را به قتل رساندم سپس جسدش را داخل چاه ساختمان نیمه کاره در نزدیکی خانه‌شان انداختم و گریختم. وقتی به خانه برگشتم ماجرا را برای همسرم تعریف کردم ولی از او خواستم در این مورد با کسی حرفی نزند.»

متهم در خصوص دومین قتل نیز گفت: «در مورد قتل چنگیز دروغ گفتم. حامد و چنگیز با هم اختلاف داشتند. به همین خاطر روزی حامد او را به بیابان‌های حوالی تهران کشاند و بعد از درگیری وی را آتش زد. من هم در آنجا بودم. خیلی تلاش کردم حامد را از این کار منصرف کنم، اما حریفش نشدم. بعد از آن حادثه بود که حامد را به قتل رساندم. باور کنید در قتل چنگیز نقشی نداشتم و برای تهدید دختر و همسرسابقم دروغ گفتم.»

با اقرار‌های متهم وی با تبرئه از قتل چنگیز، اما به اتهام قتل حامد بعد از ۱۲ سال راهی زندان شد و پرونده در یکی از شعبات دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند سپس مدعی شدند متهم قبل از قتل اسناد و مدارک پسرشان را سرقت کرده‌بود. سپس متهم از خودش دفاع کرد و در آخر با حکم قضایی به قصاص محکوم شد. با تأیید این حکم وی در آستانه مرگ قرار گرفت، اما قبل از اجرای حکم توانست از اولیای‌دم شش‌ماه مهلت بگیرد تا اسناد و مدارک مقتول را به اولیای‌دم برگرداند. همچنین اولیای‌دم نیز در ازای دریافت ۵۰۰‌میلیون تومان پول اعلام گذشت کردند.

به این ترتیب متهم از چوبه دار فاصله گرفت، اما در زمان تعیین شده اسناد و مدارک را به اولیای‌دم تحویل نداد و مدعی شد مدرکی از مقتول ندارد.

با گذشت مهلت تعیین شده اولیای‌دم رضایت قطعی خود را اعلام نکردند و پیگیر اجرای حکم نیز نشدند.

به این ترتیب متهم بعد از گذشت هفت‌سال با نوشتن نامه‌ای درخواست تعیین تکلیفی کرد. با این درخواست وی بار دیگر مقابل هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت و گفت: «۱۲‌سال به قتل اعتراف نکردم، اما همیشه عذاب وجدان داشتم. حالا اولیای‌دم مرا بلاتکلیف گذاشته‌اند تا مرا عذاب بدهند. از دادگاه تقاضا دارم مرا کمک کنند تا از این شرایط نجات پیدا کنم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار