کد خبر: 1045160
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
حجت الاسلام محمد حسین بلک گفت: درماه مبارک رمضان می تواند مسیر کمال را بهتر طی کرد و دل‌هارا آماده مسیرخدایی کردوضروری است مسلمانان با آمادگی کامل وارد ماه مبارک رمضان شوند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت الهی برای همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان است تا در دامان معنویت این ماه قرار گیرند.

وی افزود: آغاز سال معنوی هر مسلمانی به قولی ماه مبارک رمضان است همانطور که آغاز طبیعت و سال جدید، ایام نوروز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مزیت‌های ماه مبارک رمضان مسلمانان را آماده می‌کند تا بتوانند مسیر کمال را بهتر طی کنند و دل‌های آماده تری را داشته باشند، اضافه کرد: در این ماه الطاف خداوند بیشتر است و دام‌های شیطان در حداقل میزان خود پهن می‌شود چرا که بساط خورد و خوراک برچیده و محدود می‌شود و زمینه برای رشد معنوی همه انسان‌ها فراهم است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که همه مردم جهان و به ویژه جوامع انسانی درگیر کرونا شده است، ادامه داد: در این ایام باید بیش از گذشته به مبداء آفرینش و خداوند توجه داشته باشیم و از این فرصت برای برداشته شدن بلاها تلاش کنیم.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: برای خودمان مشخص کنیم که در این ماه چه میزان به برپایی نماز اول وقت توجه خواهیم داشت و چقدر در برپایی نماز جماعت حتی در منزل تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در خانه نیز ثواب بسیاری دارد، گفت: در این ماه مبارک قرائت قرآن نیز بسیار تاکید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف نیز از دیگر موارد قابل توجه در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات حضرت محمد (ص) بهترین کار در ماه مبارک رمضان اجتناب از گناهان است و همه مسلمانان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان با توجه به شرایط فعلی کشور و استان اصفهان باید نسبت به اجرای مناسبات مذهبی تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا باشیم، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای است که همه برنامه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل مناجات خوانی، جمع خوانی قرآن و بحث‌های تفسیری است که در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد که پیگیر پخش این برنامه‌ها از صدا و سیما هستیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی از جمله برنامه‌های اجتماعی اوقاف است، ابراز داشت: در کشور 110 هزار بسته تهیه خواهد شد که بخشی از آن نیز سهم استان اصفهان خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ثبت وقف مشارکتی در حوزه قرآن نیز در استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار است، ابراز داشت: تا پایان ماه مبارک رمضان زمینه ثبت این وقف را فراهم خواهیم کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر