کد خبر: 1045152
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی گفت: لازم است فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور بازخوانی و برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد با موضوع (نجف آباد پایتخت ایثار و شهادت) افزود: ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات در این ماه پرفیض و مغفرت ماه مبارک رمضان دارم و شهادت شهید حجازی را تبریک وتسلیت عرض می‌کنم، امیدواریم خداوند متعال به همه ما معرفت بیشتر نسبت به شهدای عزیز و توفیق ادامه راه این عزیزان را بدهد.

وی از اعضای حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد و گفت : بسیار خرسندیم که موضوعات فرهنگی درسطح  شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت منجر به تشکیل این جلسه در سطح شهرستان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستانی که در استان اصفهان بیشترین شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده شهرستان نجف آباد است، تصریح کرد: شهرستان دیگری نداریم که تعداد شهدا و مولفه‌های ایثار آن بیشتر از شهرستان نجف آباد باشد که این موضوع به خودی خود شاخصی برای تعیین پایتختی ایثار و شهادت است.

وی اضافه کرد: موضوع انتخاب شهرستان نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار و شهادت باید در شورای فرهنک عمومی شهرستان سپس شورای فرهنگ عمومی استان و در نهایت کشور مصوبه بگیرد و مراحل را طی کند.

حجت الاسلام معتمدی گفت: برای تعیین این پایتختی برای شهرستان نجف آباد باید شاخصه‌های لازم تعریف شود زیرا این پایتختی برای کشور است نه تنها برای شهرستان نجف آباد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمام حرکت‌های زیربنایی و توسعه پایدار باید بر مبنای فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور رخ دهد، این قدم بسیار مبارک و موثر است و امیدواریم آغاز آن از اصفهان و نجف آباد باشد.

وی افزود: استان اصفهان بیشترین تعداد شهید و جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است از این رو شاخص‌ها و مولفه‌ها بیانگر این است که استان اصفهان در این زمینه به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بنابراین باید شاخصه‌ها در استان احصا و جمع آوری شود و شهرستان نجف آباد هدف این موضوع قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ضمن تشکر از افرادی که در این حوزه تلاش می کنند، باید جدول زمانبندی برای این اقدام صورت بگیرد تا این طرح به عنوان طرح کامل و جامع در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: 2 پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باید در طرح  پایتختی فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر قرار بگیرد، آنچه در کشور کسری داریم این است که هیچ یک از طرح‌ها در کشور پیوست فرهنگی و رسانه‌ای ندارد.

به گفته وی، هر پروژه و طرحی باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد تا بتواند در کشور اثرگذار باشد، تمامی پشتوانه‌های علمی و معرفتی که مردم شهرستان نجف آباد قبل از انقلاب داشتند و اکنون هم ادامه می‌دهند به برکت خون شهدا است.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد صبح امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان،مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباددر دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر