کد خبر: 1045108
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
با فضای مجازی رها شده در تمام ساعات شبانه‌روز فعالند و مشغول برنامه‌ریزی برای تباه کردن عمر و سرمایه هر کسی که راهش به سمت این قمارخانه‌های آنلاین کج شود. با تمام این‌ها هر از چند گاهی یکی از این باند‌های مخوف و تبهکار در دام عدالت گرفتار می‌شود. این بار هم در راستای مبارزه با جرائم سازمان یافته، یک باند بزرگ قمار در مشهد با گردش مالی بالایی معادل چند میلیارد، شناسایی و متلاشی شد.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین:  قمارخانه‌های آنلاین و زیر زمینی همچنان فعالند و بر سر راه جوانان و نوجوانان و همه آن‌هایی که به دنبال یک شبه طی کردن ره صد ساله هستند دام پهن می‌کنند. حالا با تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی، در راستای مبارزه با جرائم سازمان یافته، یک باند بزرگ قمار در شهر مشهد مقدس با گردش مالی بالایی معادل چند میلیارد، شناسایی و متلاشی شد.

در این رابطه ۱۸ گرداننده اصلی باند قمار و تعداد ۸۰ نفر از مباشرین که به عنوان قمارباز در این باند فعالیت داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. همچنین از تعداد ۱۰ مکان استقرار و فعالیت این باند، آلات و ادوات قمار، مشروبات الکلی، مواد مخدر، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی، رایانه و نیز مقادیری مهمات جنگی کشف و ضبط شد. بر اساس ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامی هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

اما انگار این مجازات‌ها چندان که باید بازدارنده نیست و همین مسئله هم در کنار خلأ‌های قانونی و ولنگاری در فضای مجازی موجب شده تا باند‌های قمار باز زیر‌زمینی و آنلاین به فعالیت‌های خود ادامه دهند و به‌رغم تلاش‌های پلیس فتا و سازمان اطلاعات سپاه برای شناسایی و دستگیری این باند‌ها دوباره شاهد رویش قارچ‌گونه این فعالیت‌های غیر‌مجاز و خالی‌شدن جیب جوانان و نوجوانانی باشیم که در دام این شبکه‌های مافیایی گیر می‌کنند.

بسیاری از گردانندگان اصلی و سر شبکه‌های این باند‌ها در خارج از کشور و به خصوص در کشور ترکیه مستقر هستند و با فریب افراد و اجاره کارت‌های بانکی گردش‌های مالی میلیاردی دارند.

خیلی وقت‌ها قمار و شرط‌بندی تنها ویترین فعالیت این سایت‌هاست و در پوشش این قمارخانه‌های آنلاین پولشویی، قاچاق انسان و مواد‌مخدر انجام می‌شود. فعالیت دنباله‌دار این باند‌ها بیانگر آن است که یک جای کار مبارزه با این مفاسد اقتصادی می‌لنگد و علاوه بر رها‌شدگی در فضای مجازی شاید باید شبکه‌های مالی و پولی کشور نیز هوشمند‌سازی شود تا بستر‌های فعالیت این باند‌های مخوف جمع شود در غیر این‌صورت این داستان ادامه‌دار خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار