کد خبر: 1045088
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خبرداد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به گرمای هوا و مشکل تأمین برق از احتمال خاموشی یک روز در هفته صنایع در تابستان سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به گرمای هوا و مشکل تأمین برق از احتمال خاموشی یک روز در هفته صنایع در تابستان سال جاری خبر داد.

محمد اله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در جلسه‌ای که با عنوان بررسی مسائل و مشکلات صنایع شهر صنعتی کاوه در دفتر محلی برگزار شد با بیان اینکه تابستان سختی را پیش رو داریم گفت: روز گذشته مصرف برق در شهر صنعتی کاوه رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته که این افزایش آمار در استان نیز رخ داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کم‌آبی، گرمای زودرس نیز رخ داده افزود: همه این عوامل باعث افت ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی شده که این امر باعث خاموشی‌های کم‌سابقه‌ای در سال‌های اخیر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه در شهر صنعتی کاوه بیشترین تعداد ماینرهای غیرمجاز کشف شده است اظهار کرد: در ماه‌های اخیر مزارع استخراج ارز دیجیتال با ظرفیت‌های بالا در شهر صنعتی کاوه کشف شده است که همین موضوع الزام کنترل بیشتر را یادآوری می‌کند چراکه اگر این‌طور نباشد در شهر صنعتی کاوه و ساوه دچار مشکلات برق خواهیم شد.

اله‌داد افزود: با توجه به صحبت‌های انجام شده ممکن است برای عبور از پیک امسال نیاز به خاموشی یک روز در هفته صنایع باشد و علیرغم اینکه علاقه‌ای به خاموشی در صنایع نداریم اما باید مدیران همکاری مناسب را در این خصوص داشته باشند تا شاهد خسارت‌های فراوان به‌واسطه خاموشی‌های پیوسته و پیش‌بینی نشده نباشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر نیز در این مراسم با بیان اینکه ایجاد دو پست برق جدید در شهر صنعتی کاوه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: در این خصوص منابعی برای تخصیص نداریم اما امکان مشارکت ۴۰ درصدی را طبق مصوبه وزارت نیرو خواهیم داشت که اگر ۶۰ درصد مابقی را شرکت شهر صنعتی کاوه مشارکت کند این کار عملیاتی خواهد شد.

فرهاد شبیهی با بیان اینکه گذر زمان هزینه و زمان اجرای کار را بیشتر خواهد کرد افزود: در حال حاضر بالغ‌بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان داریم که با سایر تعدیل‌ها و اجرای این پروژه این رقم به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید بنابراین باید تصمیم‌گیری در این خصوص در سریع‌ترین زمان صورت بگیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار