کد خبر: 1045085
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
سهراب مرادی در حرکت یک ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا ۱۷۴ کیلوگرم را ثبت کرد و برنز گرفت.
رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی آغاز شد که سهراب مرادی نماینده ایران به دنبال کسب امتیاز بالا جهت گرفتن سهمیه المپیک بود.

رقیب اصلی مرادی در این مسابقه وزنه بردار چین تایپه بود و هر دو برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار قاره در رنکینگ المپیک تلاش کردند که وزنه بردار چین تایپه اوت کردو دیگر نمی‌تواند امتیازی بگیرد.

مرادی در یک ضرب رکورد ۱۷۴ کیلوگرم را کسب کرد و مدال برنز گرفت. او در دوضرب باید رکورد بالای ۲۲۵ کیلوگرم را ثبت کند تا بتواند امتیاز قابل توجهی بگیرد.

*عملکرد مرادی در حرکت یک ضرب به شرح زیر است:

مرادی در اولین حرکت یک ضرب، ۱۷۰ کیلوگرم را به خوبی بالای سر برد. او در حرکت دوم برای مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم روی تخته آمد که این وزنه را انداخت. این اتفاق در حالی بود که بین حرکت اول و دوم او فاصله زیادی افتاد و حتی یکبار اشتباه روی تخته آمد و برگشت.

در حرکت سوم دوباره پشت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم قرار گرفت که این بار موفق شد این وزنه را مهار کند.

جن پو چن از چین تایپه با مرادی برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار آسیا و گرفتن سهمیه المپیک رقابت داشت. در حرکت اول، دوم وسوم ۱۷۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول یک ضرب و مجموع مسابقات حذف شد. به این ترتیب امتیازی را نمی‌تواند برای کسب سهمیه المپیک بگیرد.

تائو تیان رقیب نامدار مرادی از چین نیز در این مسابقه حضور داشت که البته مرادی به فکر رقابت با او نبود. تیان رکورد ۱۷۵ در یک ضرب را ثبت کرد.

مدال آوران حرکت یک ضرب:

۱-تائو تیان از چین با ۱۷۵ کیلوگرم

۲-یئون هاک جانگ از کره جنوبی با ۱۷۴ کیلوگرم (زودتر وزنه این وزنه را ثبت کرد و نقره گرفت).

۳-سهراب مرادی از ایران با ۱۷۴ کیلوگرم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار