کد خبر: 1045047
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
سخنگوی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:
حسن کحال‌زاده گفت: مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ و شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در زمینه ثبت اطلاعات سکونتی خانوار است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات سکونتی خانوار در سامانه املاک و اسکان، بصورت ۲۴ ساعته، (تلفنی و پیامکی) به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد. و شهروندان اصفهانی می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان این مرکز سوالات خود را مطرح کنند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بر اساس الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir  ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمان خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی از تاریخ 19 فرودین 1400 آغاز شده و  تا ۱۹ خرداد سالجاری ادامه دارد.

کحال‌زاده با بیان اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی ذیل به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه کنند گفت: برای افراد جامانده از ثبت‌نام، از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا 19 خرداد 1400 تمام سرپرستان خانوار می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود اطلاعات سکونتی را در این سامانه ثبت کنند.

وی اظهار کرد: پس از ثبت‌نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برایشان صادر می شود و زین پس دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: هر خانواری که نسبت به درج اطلاعات ناصحیح اقدام کند و یا اطلاعات خود را در سامانه درج نکند علاوه برآنکه کد یکتا را دریافت نمی‌کند و از خدمات دولتی نمی‌تواند استفاده کند، مشمول دو برابر جرایم مالیاتی نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی به صورت رایگان برای عموم فراهم است، عنوان کرد: در صورت تمایل به استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

کحال‌زاده اذعان داشت: سرپرستان خانوار در صورت مستاجر بودن برای ثبت مشخصات ملکی محل سکونت به اطلاعاتی شامل (کدپستی محل سکونت، شناسه قبض برق، کدملی مالک، موبایل مالک، تاریخ شروع سکونت و تاریخ پایان قرارداد، متراژ، طبقه، واحد) نیاز دارند و در صورت مالک بودن می‌بایست کدپستی، شناسه قبض برق، تاریخ شروع سکونت، متراژ، طبقه، واحد، پلاک ثبتی و... هر ملکی که دارند را جداگانه ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر خانواری بر اساس قانون می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که اینها مشمول مالیات نیست. مازاد بر آن اگر هر واحدی داشته باشد مشمول مالیات خواهد شد. اگر واحدهای بیشتری داشته باشند اما خالی نباشند نیز مشمول مالیات نمی‌شوند.

زمان‌بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان جهت درج اطلاعات سکونتی و ملکی به شرح زیر است:

۱۹ و ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۹ است.

۲۱ و ۲۲ فروردین مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۸ است.

۲۳ و ۲۴ فروردین مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۷ است.

۲۵ و ۲۶ فروردین مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۶ است.

۲۷ و ۲۸ فروردین مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۵ است.

۲۹ و ۳۰ فروردین مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۴ است.

۳۱ فروردین و اول اردیبهشت مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۳ است.

۲و ۳ اردیبهشت مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها ۲ است.

۴، ۵، ۶ و ۷ اردیبهشت مختص  سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها یک است.

۸ و ۹ اریبهشت مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آنها صفر است.

از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ تمام کد ملی‌ها.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر