کد خبر: 1045022
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
امروز که بحران کرونا همه جا را فراگرفته و چندین ماه است که دنیا درگیر آن است تمامی کشور‌ها از همان ابتدا سیاست‌هایی را بر اساس پیشگیری و درمان این ویروس با نواوری و خلاقیت پیش گرفتند تمامی کشور‌ها به پشتوانه دانشمندان مخترعین، پژوهشگران، نواوران، سعی دارند محصولات نواورانه برای مقابله و پیشگیری با کرونا را بسازند.
 سرویس علمی و فناوری جوان آنلاین : در ایران نیز بسیاری از جوانان و شرکت‌ها محصولات نوآورانه‌ای را ساخته اند و یا مخترعین و نوآوران پژوهش و تحقیقات خود را به جامعه ارائه داده اند.
بسیاری از مسابقات جهانی و یا دانشگاه‌های برتر دنیا که در سال‌های قبل ترنومنت و رقابت‌های جهانی با موضوعات دیگر بود از ابتدای شروع کرونا موضوع این رقابت‌های جهانی نواوری‌های مرتبط با کرونا بوده است تیم اختراعات ایران که هر ساله تیمی از مخترعین و نواوران را راهی مسابقات جهانی می کند امثال موضوعات نوآوری اعضا تیم نواوری‌های مرتبط با کرونا بوده است.
تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی نوآوری‌های برتر تسلا و رقابت‌های ARCA کرواسی توانست با نواوری‌های مرتبط با کرونا مدال نقره این مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد.
در این مسابقات مبینا قزی از اسفراین دانشجو علوم پزشکی کاشان با نوآوری دستگاه هوشمند پیشگیری و کمک به استفاده دارو‌های مصرفی بیماران کرونایی و همچنین با پروژه بیمارستان هوشمند و ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا در مسابقات جهانی نوآوری افریقا توانست مدال برونز و نقره را کسب کند.
دکتر سید محمد آرین اکبری در مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ترکیه (بزرگ‌ترین مسابقات جهانی دنیا ) در بین ۳ هزار مخترع از ۱۵۰ کشور توانست مدال طلا و نقره این رقابت ها را با نوآوری (فرمول موفقیت ژنتیکی، ارین اکبری) از سازمان مالکیت فکری ترکیه و سازمان مالکیت فکری جهانی wipo و ریاست جمهوری ترکیه دریافت کند.
در ادامه امیر عباس محمدی کوشکی دیگر مخترع کشورمان هم در رقابت های جهانی نوآوری و اختراعات ترکیه توانست با ارائه پروژه دستگاه‌های پیشگیری در مقابل کرونا مدال نقره مسابقات ترکیه و کرواسی را کسب کند . 
 
کسب مدال نقره تیم اختراعات در مسابقات جهانی تسلا و ARCA کرواسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار