کد خبر: 1045011
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله بامداد امروز رژیم صهیونستی به اطراف دمشق، به سازمان ملل و شورای امنیت نامه نوشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (پنج‌شنبه) رژیم صهیونیستی به این کشور، در نامه‌ای به شورای امنیت و سازمان ملل بر حق طبیعی سوریه برای دفاع از خود تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری سانا، در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است که سازمان ملل و شورای امنیت باید حمله هوایی رژیم اسرائیل به دمشق و همچنین حملات مکرر علیه حاکمیت سوریه از سوی آمریکا، ترکیه و اسرائیل را محکوم کند.

به گفته وزارت خارجه سوریه، رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه در هماهنگی با یکدیگر دست به اشغالگری خاک سوریه زده‌اند و اینکه سازمان ملل و شورای امنیت توجیحات رژیم اسرائیل و آمریکا در نقض حاکمیت سوریه را می‌پذیرند، باعث می‌شود تا در «جنایات تروریستی» آن‌ها علیه حکومت سوریه شریک شوند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تأکید کرد که رهبری و دولت و ملت سوریه اجازه تحقق «خواسته‌های شیطانی» متجاوزان برای نابودی سوریه را نخواهند داد و از حق خود برای دفاع از خاک و مردم و حاکمیت سوریه به هر طریقی نخواهند گذشت.

خبرگزاری سانا امروز به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «امروز حدود ساعت ۱:۳۸ بامداد دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، به ما حمله کرد و برخی از نقاط اطراف دمشق را هدف قرار داد».

این منبع در ادامه توضیح داد: «سامانه‌های ضد هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آن‌ها را سرنگون کردند. این تجاوز منجر به زخمی شدن چهار سرباز سوری و خسارات مادی شد».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار