کد خبر: 1044914
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
با بالا گرفتن انتقادات از واکسن‌فروشی به مردم وحشت‌زده از کرونا، روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت بر موضع قبلی خود برای فروش واکسن به کسانی که می‌خواهند خارج از نوبت واکسن را دریافت کنند، تأکید کرد. روحانی ضمن بیان اینکه واکسیناسیون برای کل ملت به صورت رایگان خواهد بود، واردات واکسن با ارز نیمایی نیز توسط بخش خصوصی و برای کسانی که پولش را بدهند، مصداق بیمارستان خصوصی و بیمارستان دولتی دانست.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: «هیچ کشوری در دنیا واکسن را به مردم نفروخته‌است»؛ مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا این را می‌گوید و تأکید می‌کند «اگر واکسن پولی در ایران اجرایی شود، رتبه اول بی‌کفایتی در جهان را کسب می‌کنیم». وی با بیان اینکه واکسن در دنیا کم است، تصریح می‌کند: «چرا پولدار‌های عجول همیشه در اول صف باشند؟! اتفاقاً این روز‌ها افراد کم درآمد به دلیل تردد با وسایل نقلیه عمومی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.» با وجود این و در شرایط فوق بحرانی کنونی این بار رئیس‌جمهور به صراحت واکسن‌فروشی به مردم وحشت‌زده را مصداق بیمارستان خصوصی می‌داند. در این شرایط و با روند لاک‌پشتی تهیه و تزریق واکسن و در حالی که هنوز واکسیناسیون کادر درمان تمام نشده‌است، مردمی که شاهد بالا گرفتن بحران کرونا هستند، بی‌تردید برای دریافت خارج از نوبت واکسن تلاش می‌کنند و در این رقابت ناعادلانه پولدار‌ها شانس بیشتری برای تزریق واکسن و زنده ماندن دارند.

در همین رابطه کیانوش جهانپور مدیر مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت هم گفته است: درمورد واکسن پولی خارج از وزارت بهداشت تصمیم‌گیری شده است. به جز یک کشور آفریقایی که آن هم ناموفق بود هیچ کجای دنیا واکسن پولی وجود ندارد.

رکورد ۵۰ ساله مرگ در تهران شکسته شد

وضعیت کرونا در کشور روز به روز بحرانی‌تر می‌شود. در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و هفت شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در آخرین روز از اولین ماه سال با ۱۵۰ فوتی کرونایی و ۲۰۰ فوتی غیر کرونایی رکورد ۵۰ ساله بهشت زهرا شکسته شد. به گفته سعید خال، مدیر عامل بهشت زهرای تهران چنین رکوردی حتی در هشت سال دفاع مقدس هم ثبت نشده‌بود. وی با اشاره به پیک‌ها و موج‌های کرونا و افزایش متوفیان ناشی از کرونا خاطر نشان کرد: «ابتدا در فروردین، سپس تابستان و در ادامه پیک سوم در آبان‌ماه و هم اکنون نیز پیک چهارم را سپری می‌کنیم و در شب عید عدد متوفیان کرونایی شهر تهران تک‌رقمی شد و ما به عدد ۹ رسیدیم و سه‌شنبه متوفی ناشی از کرونا به عدد ۱۴۷ رسید.»

فایزر قاچاق ۱۰ میلیون تومان!

حالا دیگر ظرفیت بیمارستان‌های پایتخت تکمیل شده و برای مدیریت بیماران در چند بیمارستان تهران از جمله بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستان صحرایی برپا شده‌است.

در چنین شرایطی بدیهی است که بسیاری از افراد از راه‌های مختلف تلاش کنند تا با تزریق واکسن جان خود را نجات دهند؛ برخی با دزدی سهم واکسن پاکبانان و غسالان و گروه دیگر با پرداخت پول برای تزریق خارج از نوبت واکسن!

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کند، تخلف است، افزود: «الان واکسن کرونای فایزر در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!»

واکسن رایگان مثل بیمارستان دولتی، واکسن پولی مثل بیمارستان خصوصی!

با تمام این‌ها رئیس‌جمهور از رایگان بودن واکسن برای تمام ایرانیان خبر می‌دهد؛ برای دریافت این واکسن رایگان، اما باید صبور بود و شاید پیش از تزریق واکسن ویروس تاجدار راهش را بکشد و خودش از دنیای ما برود! طبق پیش‌بینی‌های قبلی بنا بود واکسیناسیون عمومی، زمستان امسال آغاز شود، اما روند فعلی واکسیناسیون نشان می‌دهد نمی‌توان به این تاریخ چندان دل خوش کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه واکسیناسیون برای کل ملت به صورت رایگان خواهد بود، گفت: «ما در ستاد هم تصویب کرده‌ایم که بانک مرکزی علاوه بر آن خرید ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم ویژه واکسن روی میز بگذارد تا هر کسی می‌تواند واکسن وارد کند که باید بخش خصوصی در این زمینه با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هماهنگ باشد. حتی می‌تواند با ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی بخرد و این واکسن را برای واکسیناسیون عمومی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این کار شروع هم شده‌است.»

روحانی اضافه کرد: «یک بحث هم داریم که غیر از ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی و واکسنی است که ما داریم خریداری می‌کنیم و آن هم این است که اگر یک بخش خصوصی خواست واکسن با ارز نیمایی وارد کند که آن هم زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود که کدام واکسن چگونه و طبق مقررات بهداشتی باشد، آن هم آزاد است که بیاورند و برای هر کسی خواست استفاده کنند. مثل بیمارستان دولتی که ما برای همه داریم و درکنار آن یک بیمارستان خصوصی هم هست که هر کسی خواست استفاده کند می‌تواند برود استفاده کند. ما واکسیناسیون عمومی را انجام می‌دهیم و به آن متعهد هستیم و طبق چارچوب سند ملی مان پیش می‌رویم، اما اگر دیگران هم در این زمینه خواستند فعال شوند هم بخش خصوصی با ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی می‌تواند برای دولت فعالیت کند، هم می‌تواند عمومی خودش با ارز نیمایی فعالیت کند.»

خبر‌های خوب از واکسن‌های وطنی

روز گذشته خبر‌های خوبی از واکسن‌های تولید داخل هم منتشر شد. دو واکسن پاستور و کووایران برکت برای مرحله سوم کارآزمایی بالینی خود فراخوان دادند و تزریق دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس هم با حضور رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در محل سایت کارآزمایی بالینی این واکسن در بیمارستان رسول اکرم (ص) برگزار شد. واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده‌است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تأیید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود. حالا باید دید واکسن‌های وطنی می‌تواند بساط واکسن‌فروشی را جمع کند یا نه!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
بعله که داریم
اصلا دولت تدبیر و امید یعنی دولت پولی
حتی زندان پولی هم داریم
حسین فریدون پولکی
مهدی جهانگیری پولکی
شبنم نعمت زاده پولکی
....
کلا پول مهمه ملت کیلو چند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار