کد خبر: 1044872
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور
گفت:تاکنون ۲ هزار نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش بهداشت و درمان این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود:حدود هزار و ۳۰۰ نفر دیگر از این گروه در نوبت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به بی اساس بودن برخی شایعات مبنی بر غیرایمن بودن واکسن های کرونا که در روزهای اخیر در این شهرستان انتشار یافته است، گفت: این واکسن توسط محافل و مراجع معتبر علمی تایید شده و تاکنون هیچ گزارشی درباره عارضه جدی ناشی از تزریق این واکسن در همکاران این دانشکده گزارش نشده است.

وی ادامه داد:در این مرحله طبق دستورالعمل بهداشتی گروه‌ بیماران خاص مانند تالاسمی، هموفیلی و سرطانی‌ها زیر پوشش واکسن قرار می‌گیرند و هیچ نوع واکسنی خارج از شبکه بهداشت برای عرضه وجود ندارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت:این شهرستان هم‌اینک از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد. 

وی افزود:گرچه روند ابتلا به ویروس کرونا و شمار بستری‌ بیماران کووید ۱۹ در نیشابور رو به افزایش است و تعداد فوت ناشی از کرونا هم کاهش نیافته است اما تجهیزات پزشکی درمانی موجود تاکنون کافی بوده است، اما یقینا در صورت تداوم روند کنونی شیوع و ابتلای شهروندان نیشابوری به کرونا، با مشکل مواجه خواهیم شد. 

دکتر عظیمی نژاد گفت: میانگین کنونی آزمایش های تشخیصی کرونا در نیشابور روزانه ۴۰۰ مورد است که بعضا تا ۷۰۰ مورد هم رسید و در روزهای نخست اوج همه‌گیری کرونا تعداد آزمایش‌های مثبت از این میزان به ۷۰ درصد هم رسیده بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: تعداد کل مراجعان به مراکز بهداشتی این شهرستان با علائم کرونا از ابتدای شیوع این بیماری هشت هزار و ۲۳۲ نفر بوده است که از این تعداد هفت هزار و ۳۸ نفر ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اینک نیز ۱۳۰ نفر با علائم کرونا در بیمارستان نیشابور بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و آمار متوفیان با علائم کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشکده تا ساعت ۸ صبح امروز به هزار و ۶۴ نفر رسیده که از این تعداد آزمایش ۶۱۶ نفر مثبت بوده است.

دکتر عظیمی‌نژاد گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۳۰ نفر با علایم بیماری کووید ۱۹ به مراکز درمانی این منطقه مراجعه کردند که ۲۹ نفرشان بستری شده‌اند و در این مدت ۲ نفر بر اثر کرونا در نیشابور جان باختند.

 

بهبود وضعیت رعایت دستورات پیشگیرانه بهداشتی

فرماندار نیشابور هم گفت: طبق رصدهای انجام شده در ۱۵ روز گذشته وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بهبود یافته و این میزان به طور میانگین به ۵۵ درصد رسیده است که البته باید توجه داشت این میزان در نقاط مختلف شهر متفاوت است و در برخی نقاط متاسفانه کمتر از ۴۰ درصد است.

علیرضا قامتی افزود:در بخش‌های روستایی هم طی بازدیدهای انجام شده توسط گروه‌های ارزیابی این موضوع کمتر مورد توجه قرار دارد و میزان درگیری روستاها به ۳۰ درصد رسیده که نشان‌دهنده این است دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌گردد.

وی ادامه داد:بحران شیوع کرونا یک مساله اجتماعی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود و بدون همکاری شهروندان این ممکن نخواهد شد و کلیه کانون‌های پرخطر سطح شهرستان شناسایی شده و با همکاری دستگاه های مربوطه در حد منابع و پرسنل در اختیار، نظارت‌های لازم انجام می‌شود اما تاکید ما با توجه به سطح و عمق گسترش ویروس جهش یافته کرونا بر این است که مشارکت مردم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در اولویت قرار دارد.

 

۴۰ درصد بی‌توجهی در فیروزه

فرماندار فیروزه هم گفت:میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان ظرف روزهای اخیر زیر ۶۰ درصد بوده است.

 

ابوالفضل حکیم‌پور افزود:لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در صورت عدم رعایت شهروندان قطع زنجیره انتقال این ویروس قطعا امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی اظهار داشت: ۱۰ واحد صنفی در این شهرستان از ابتدای امسال به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اخطار گرفته و پلمب شده‌اند.

یحیی سلیمانی، فرماندار زبرخان نیز از تداوم بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر بر واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد و افزود: حدود ۸۰ درصد شهروندان زبرخان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و امیدواریم با ادامه این روند تا ۲ هفته دیگر شاهد فروکش طغیان کرونا باشیم.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان را زیر پوشش خدمات خود دارد.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار