کد خبر: 1044870
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
روحانی:
رئیس جمهور گفت: اقدامات دولت برای احیای برجام انتخاباتی نیست، البته اگر مردم احساس کنند موفقیت بیشتری ایجاد شده بیشتر در انتخابات شرکت می‌کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت:‌ روز بیست و نهم فروردین ۵۸ با فرمان حضرت امام (ره) به روز ارتش نام گذاری شده است و آن روزی بود که در سراسر ایران، مردم تظاهرات با شکوهی انجام دادند و شعار مردم «ملت فدای ارتش» و ارتشی‌ها هم می گفتند «ارتش فدای ملت» و توطئه بزرگی که گروهک‌ها برای انحلال ارتش طراحی کرده بودند برای همیشه نابود شد. در واقعه ۲۹ فروردین روزی است که ارتش با ویژگی‌های جدید توسط امام (ره) احیا شد و چند روز بعد هم امام فرمان تاسیس سپاه را دادند.

وی ادامه داد: همه کارهای امام حکیمانه بود. یکی از نمونه‌های تدابیر ایشان این بود که ظرف چند روز در سال ۵۸ دو فرمان مهم صادر کردند که برای امنیت ملی بسیار مهم است. نه تنها برای آن زمان حتی امروز هم بعد از حضور مردم، نیروهای مسلح که ارتش و سپاه هستند و هر دو نقش بسیار مهمی در امنیت ملی ما دارند.امروز در امنیت ملی، بعد از حضور مردم، نقش ارتش و سپاه اهمیت دارد. هر کجا نیاز بوده سپاه پاسداران و ارتش حضور داشتند و به این نیروها افتخار می‌کنیم.

روحانی تصریح کرد: تصمیم اول دیروز در ستاد اقتصادی نسبت به کشاورزی بود. کشاورزی در بحث امنیت غذایی برای ما بسیار مهم است. این بخش در بحث رشد اقتصادی کشور و اشتغال هم در جای خود اهمیت دارد، اما امنیت غذایی از مسائل بسیار مهم برای یک کشور است.

وی افزود: ا در روزهای پایانی دولت قرار داریم و ۱۰۵ روز دیگر دولت پایان می‌پذیرد و باید برای این ۱۰۵ روز و دولت بعدی برنامه‌ریزی داشته باشیم. از امروز به بعد باید دوران را دوران پساکرونا ببینیم. قبل از آن یعنی در سال ۹۸ و در دی و بهمن سایر کشورها و بعد هم ما گرفتار کرونا شدیم، به شکل دیگری برنامه‌ریزی می‌شد اما امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم.

روحانی تصریح کرد: همه ما فکر می‌کردیم به خاطر پیشرفت علم، دانش و علم پزشکی و بخش بهداشت و اقدامات فراوانی که در این زمینه انجام گرفته، دوران بیماری‌های مسری، عفونی و اپیدمی تمام شده است و این بیماری برای قرن‌های گذشته بود و بشر به رشد و کمالی رسیده و در بهداشت و درمان قدم‌هایی را برداشته که دیگر مبتلا نمی‌شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کردیم برخی از بیماری‌های مسری عفونی به تاریخ پیوسته و تکرار نمی‌شود. این موضوع را نه فقط ما که متخصص علم پزشکی و علم بهداشتی نیستیم حتی آنهایی هم که متخصص بودند اینچنین می‌اندیشیدند. امروز ما باید جهان پس از کرونا را ببینیم یعنی بهداشت و سلامت برای ما به عنوان مساله اول باشد و این را مدنظر قرار دهیم که هر زمان ممکن است با یک اپیدمی و پاندمی مواجه شویم.

روحانی با تاکید بر اینکه پاندمی ویروس که تقریبا حدود یک سال و چند ماه است که در کشور گرفتار این ویروس هستیم، نمی‌دانیم پایانش کجاست، گفت: اینکه آیا این ویروس جهش‌ها یا شرایط دیگری پیدا می‌کند یا این مساله با واکسن به طور کامل حل نمی‌شود یا نه، هیچکدام روشن، مبرهن، قطعی، صددرصد وجود ندارد.ما هنوز با این ویروس تقابل می‌کنیم و زمانی ما بر آن غالب می‌شویم و زمان دیگر ویروس بر ما غالب می‌شود و در سطح دنیا اینچنین است.

رئیس جمهور گفت: اگر طرح تحول سلامت دولت یازدهم و دوازدهم نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم. شاید اگر در خودکفایی به ما بگویند مشکل ما کجاست می‌گوئیم آب است، اگر مشکل آب نداشتیم در بسیاری از کالاهای کشاورزی خود کفا بودیم. سلامت مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی با بیان این که گلخانه در این کشور تا پایان دولت سه برابر می‌شود، تصریح کرد: باید نیروی انسانی ما مهارت پیدا کند و از دنیای سنتی به دنیای مدرن بیایند. چقدر شغل کشاورزی شریف است و برای ما مهم است. گندم در روزهای دولت قبل گندم را ۸۰۰ تومان کردند اما امروز این قیمت شده ۴۰۰۰ تومان. امسال علاوه بر ۴۰۰۰ تومان ۱۰۰۰ تومان هم برای جایزه در نظر گرفتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بحث واکسن تقریبا از پائیز پارسال مطرح بود. اول قرار بود یک واکسن‌هایی را خریداری کنیم. وزارت بهداشت ما چون سازمان بهداشت جهانی آن را تایید نکرده بود و این واکسن‌ها را نخریدیم. وزارت بهداشت و درمان ما هم در آن زمان در تردید بود.

وی با اشاره به ایجاد جو سازی در مورد برخی تصمیمات دولت خاطر نشان کرد: ما همان دولتی هستیم که دولت یازدهم را اداره کردیم و کشور را از رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رساندیم. ما همان شناگر ماهری بودیم که مسابقه را بردیم حالا و پا و دست ما را بسته‌اند و می‌گویند پا بزنید. یک کلمه هم علیه آمریکا نمی‌گویند و خود را سوپر انقلابی می‌دانند. می‌دانند اگر ما تحریم نبودیم الان میلیون‌ها واکسن کوواکس را تزریق می‌کردیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: تا حالا هم اقدامات خوبی شده و تا الان هم واکسن وارداتی کادر درمان را پوشش می‌دهد و بعد سراغ مرحله دوم یعنی افراد با سن بالا می‌رویم. اگر کسی در استفاده از واکسن تخلف کند باید به اشد وجه مجازات شود و متاسفانه چند مورد به ما گفتند که دیدیم درست و است و به اشد مجازات باید با آنها برخورد شود و برای کل ملت ایران به صورت رایگان واکسیناسیون خواهد بود. قرار شد از دیروز ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن قرار شد روی میز باشد.

وی در مورد احیای برجام تصریح کرد: برخی فیلم‌و اینها درست کردند که برای قبلا است و روی دستشان مانده است. امروز همه می‌دانند راه حل برای ۱+۵ احیای برجام است و ما اجرای عین برجام را می‌خواهیم و نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. ما برجام پلاس نمی‌خواهیم در اینکار سه پله دارد که پله اول رفع تحریم‌ها است و باید کلیه تحریم‌ها را بر دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید به اقتصاد قابل قبول بر گردیم. توی این قدم در زبان جدی هستند و می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم. تمام تحریم‌هایی که می خواهند بر دارند را روی کاغذ بیاورند. در یک قدم‌هایی اینها را جدی دیدیم و در جاهایی دو پهلو صحبت ‌می‌کنند. قدم‌هایی که بر داشتیم در راستای سیاست‌های رهبری است.

وی ادامه داد: دو کار دیگر را ما باید انجام دهیم. وقتی می‌گویند تحریم برداشته شده ما راستی آزمایی می‌کنیم. راستی‌آزمایی هم خیلی پیچیده نیست و همکاری باشد در یک زمان نه چندان زیاد می‌توان گفت. اگر وزیر نفت، راه و رئیس بانک مرکزی بگوید تحریم برداشته شده ما هم می‌گوییم راستی آزمایی شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: کار ما هم عین برجام اجرا و پیاده سازی می‌کنیم و الحمد الله چیزهایی که لازم باشد را بر‌داریم، انبار هم داریم و می‌بریم داخل انبار می‌گذاریم. هر چیزی نیاز باشد در برجام انجام می‌دهیم. در زمان کوتاهی همه چیز باید انجام شود و مردم به آلام و آرزوهای خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت برای انتخابات نیست، گفت: در مذاکرات هسته‌ای هیچ نظری به انتخابات نداریم؛ حتی اگر انتخابات مثلا در سال ۱۴۰۱ برگزار شود. البته اگر مردم احساس کنند موفقیت بیشتری ایجاد شده بیشتر در انتخابات شرکت می‌کنند. از این چیزها که می‌گوید آنقدر بگویید تا خسته شوید. رهبر انقلاب مسیری را مشخص کرده‌اند و ما هم طبق خواست ملت در چارچوب دستورات رهبری کار را جلو می‌بریم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اقدامات دولت برای احیای برجام انتخاباتی نیست
باور بفرمائید این یک مورد را تا حدی راست میگه
اینهمه حقوقهای نجومی بیت المال را چاپیدند
اینهمه با احتکار و گرونفروشی ملت را چاپیدند
اینهمه با سوپر من بازی ذخایر ارزی را چاپیدند
اینهمه با از کیسه خلیفه بخشیدن طلاهای بانک مرکزی را چاپیدند
اینهمه ارج آزمایش ماشین سازی رشت الکتریک و ... را چاپیدند
اینهمه ......
حاصلش کجاست ؟ تو حسابهاشون تو خارج که ترامپ لعنتی مسدود کرده
باور کنید احیای برجام براشون سیاسی نیست میخواهند پولهای دزدی آزاد بشه و الا وطن و مردم و ایران و ... برای این جماعت کشکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
واکسن کرونا رایگان است
یه سوال مگه آموزش رایگان نیست؟
رایگانه دیگه فقط پانصد ششصد هزار ناقابل خود یاری مردمی به زلفش گیر کرده
اینهم رایگانه تازه خود یاری مردمیش هم کمتره
دیگه چی میخواین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار