کد خبر: 1044864
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
اتحادیه واردکنندگان در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد:
اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به عدم تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی از هفته‌های پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: وقفه در پرداخت ارز حتی برای کوتاه مدت آثار زیان بار و غیرقابل جبرانی دارد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، در نامه این اتحادیه به معاون اول رئیس جمهوری آمده است:

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
با سلام و احترام
ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی و قبولی طاعات، این اتحادیه حسب تکلیف ملی و تشکیلاتی خود لازم می‌داند به استحضار برساند از هفته پایانی سال ۹۹ تاکنون هیچگونه تخصیص و تامین ارز از طرف بانک مرکزی برای نهاده‌های دام و طیور انجام نشده است. این در حالی است که برنامه ریزی واردات کالا‌های اساسی آن هم در شرایط بحرانی نیاز به اقدام به موقع، مستمر و بدون وقفه دارد و تخصیص ارز باید پیوستگی و استمرار داشته باشد. وقفه‌های عدم پرداخت ولو کوتاه مدت، آثار بسیار زیان باری دارد که به سادگی قابل جبران نیست. تجربه سال گذشته گواه این امر می‌باشد؛ لذا این تشکل موکداً ازحضرتعالی استدعا دارد به این مقوله ورود عاجل فرموده و با درایت و شان ورود خود دستور اقدام فوری برای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دام و طیور انجام شده و رسوبی در گمرکات صادر نموده و کشور را از تنگنای حادث شده عبور دهید و از ریسک کمبود کالا و نوسانات قیمتی وعوارض آن پیشگیری فرمایید.
عزت و سربلندی جنابعالی را از حضرت حق خواهانیم.

لازم به ذکر است؛ به رغم واردات مطلوب کالا‌ی اساسی توسط بخش خصوصی و موجودی کالا در بنادر از سوی بانک مرکزی تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی صورت نگرفته است.
 
از هفته‌های پایانی ۹۹، هیچ تخصیص ارزی برای واردات نهاده‌ها صورت نگرفته است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار