کد خبر: 1044862
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
همزمان با ماه مبارک رمضان
به رسم هر ساله، مهمانسرای حضرت رضا(ع) در ایام ماه رمضان مهیای پذیرایی از مهمانان ویژه این ماه مبارک می‎شود.

سال‎ها، سفره‌های افطار به گستره صحن‌های حرم مطهر ثامن الحجج(ع) پهن می‌شد و زائران و مجاوران از خوان کرامت امام هشتم متنعم می‌شدند.

اما با شیوع ویروس کرونا، دو سالی است که غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع) در طول ماه مهمانی خدا بین اقشار بی‌بضاعت شناسایی شده در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

هادی غلامی مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی اعلام کرد: در طول ماه مبارک رمضان، روزانه افزون بر 3 هزار پرس غذای متبرک در مهمانسرای حضرت رضا(ع) طبخ و بین اقشار بی‌بضاعت حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود. وی، هدف از اجرای این طرح در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های فرودست و بی‌بضاعت در طول ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: تا پایان اجرای این برنامه، در مجموع حدود 100 هزار پرس غذای گرم با همراهی خادمان کشیک‎های مختلف خدمت در بارگاه منور رضوی میان خانوارهای نیازمند حاشیه‌نشین توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: رعایت دقیق دستور العمل‎های بهداشتی در جزء‌جزء فرایند تهیه و پخت غذای گرم توسط خادمان دست اندرکار اجرای طرح در اولویت قرار دارد.

وی یادآور شد: در ایام و مناسبت‌های خاص این ماه چون روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و لیالی پر فیض قدر، میزان طبخ و توزیع غذای متبرک برای بهرمندی بیشتر نیازمندان از خوان پر برکت امام هشتم افزایش می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار