کد خبر: 1044819
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
در حالی کرونا در مازندران جولان می‌دهد و تعداد مبتلایان چهار رقمی شده که گروه‌های جهادی و بسیجی با طرح شهید سلیمانی به یاری مردم و مقابله و مهار این پیک برخاسته‌اند. طرحی جامعه‌محور که در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا پیش می‌رود و بررسی نتایج نشان می‌دهد، این طرح کارنامه موفقی در کنترل ویروس در اوج‌گیری پیک سوم داشته است.

سرویس ایران جوان آنلاین: طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمد. در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیاز‌های اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.


غربالگری خانه به خانه

شهر‌ها و شهرستان‌های مازندران که ماه‌ها به رنگ قرمز بودند و از وجود کرونا رنج می‌بردند با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی روز‌های خوبی را تجربه کردند، اما با شروع پیک چهارم این بیماری، یک بار دیگر مازندرانی‌ها نیاز شدیدی به ادامه‌دار بودن طرح شهید سلیمانی دارند. یکی از پزشکان بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل به عملکرد تأثیرگذار این نهاد در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در پیک سوم اشاره کرده و می‌گوید: «در شرایطی که شهرستان آمل یکی از مناطق کرونایی با وضعیت قرمز در دوره دوم و سوم همه‌گیری کرونا بوده، حضور داوطلبانه بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل در قالب طرح شهید سلیمانی توانسته با ایجاد چهار گروه تخصصی برای بیمار‌یابی و درمان شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ قدم‌های مؤثری بردارد.»

دکتر لسانی با اشاره به اینکه در این طرح پس از حضور تیم‌های غربالگری در شناسایی افراد ناقل که به صورت مراجعه خانه به خانه شهروندان از خانواده‌ها پرسش‌های لازم انجام می‌شد، ادامه می‌دهد: «از شروع طرح شهید سلیمانی در آذرماه ۹۹ تاکنون حدود ۲۱ هزار شهروند آملی مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده‌اند که آزمایش‌های حدود ۵ هزار و۲۹۱ نفر نیز تأیید شده بود.» این پزشک بسیج جامعه پزشکی تصریح می‌کند: «از این شمار یک هزار و ۴۸۱ نفر پس از تأیید بیماری کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان ارجاع شده و تحت درمان تکمیلی قرار گرفتند.» متأسفانه ساده‌انگاری‌ها و کم‌توجهی شهروندان در روز‌های منتهی به پایان سال، شلوغی بازار و نیز سفر‌های نوروزی باعث افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا در کشور شده است. با این حال یکی از مؤثرترین و تأثیرگذار‌ترین طرح‌هایی که کارنامه موفقی در کنترل و کاهشی شدن بیماری کرونا در چند ماه گذشته و پیک‌های قبلی داشته طرح حاج‌قاسم سلیمانی است که امید می‌رود این طرح با جدیت بیشتری در این مرحله نیز به کمک مردم بیاید.

خدمت به مردم برای رضای خدا

خدمات حمایتی و معیشتی بسیج جامعه پزشکی به شهروندان آملی و دیگر استان‌ها حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی بوده، که بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل با حمایت خیران، پشتیبانی سپاه ناحیه شهرستان و نیز گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی برخی خدمات حمایتی خود را به شهر‌های و استان‌های دیگر نیز ارسال کرده بود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه ناحیه شهرستان آمل در تشریح اقدام‌های انجام شده این نهاد در خدمات‌رسانی به شهروندان آملی، اجرای طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی را برای مقابله با کرونا بسیار موفقیت‌آمیز دانسته و می‌گوید: «تیم‌هایی که برای بسیج جامعه پزشکی فعالیت می‌کنند، کاملاً برای رضای خداوند و خدمت به مردم است و تداعی‌کننده حضور همه مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس برای یاری رساندن به یکدیگر است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار